Chestionar SEO util la inceperea campaniei de optimizare a unui magazin online sau a unui site

chestionar, intrebari, seo, agentie, freelancer, client, optimizare, seo, site, magazin online, obiective, buget
Chestionar SEO util la inceperea campaniei de optimizare a unui magazin online sau a unui site
5 (100%) 3 votes

Prima faza a optimizarii dpdv al unei agentii sau al unui freelancer este (sau ar trebui sa fie) discutia incipienta cu clientul. Trebuie sa aflam ce-si doreste acesta, care sunt obiectivele si de la plecam pentru a putea stabili o strategie adecvata si a realiza un pachet/o oferta corespunzatoare.

Astfel ca potentialii clienti sunt rugati sa parcurga si sa raspunda succint la urmatorul scurt chestionar SEO (care poate fi extins/restrans/adaptat dupa caz). Raspunsurile vor ajuta optimizatorul sa realizeze un profil cat mai corect al site-ului analizat.

Chestionar SEO cu intrebari utile la inceperea campaniei de optimizare web

1. Care este numele domeniului pe care doriti sa-l promovati/optimizati, care este varsta site-ului (ani) si daca a avut perioade prelungite in care nu a fost functional?

2. Cui se adreseaza proiectul web? Identificati cateva tipuri de utilizatori carora va adresati acum, dar si in strategia de viitor.

3. Ce va diferentiaza de alte site-uri din aceeasi categorie de business, din punctul dv. de vedere?

4. Ce site-uri considerati ca reprezinta concurenta cea mai importanta?

5.  Care vor fi tendintele business-ului Dvs. si cum preconizati dezvoltarea site-ului in perioada urmatoare?

a) Cum doriti sa modificati site-ul in acest sens?

b) Exista in prezent un webmaster / programator ce poate implementa in site (in cod sau design) recomandari de imbunatatire onpage?

c) Cat de curand intentionati sa realizati modificarile?

6. Business-ul dv. prezinta sezonalitate?

a) Nu

b) Daca da, descrieti perioadele si eventual caracteristicile specifice fiecarei perioade si care impacteaza business-ul, daca exista.

Citeste si  Optimizarea platformelor de ecommerce si SEO CMS magazine online

7. Aveti stabilite obiective pe care doriti sa le atingeti prin campania de optimizare web? Daca da, va rugam enumerati-le.

Questionnaire 0001

8. Mentionati in ordinea importantei expresiile cheie principale dupa care doriti ca proiectul web sa fie regasit in motoarele de cautare.

Daca nu le cunoasteti, atunci vor fi identificate si va vor fi propuse de catre mine/noi (expresii care aduc trafic si conversii, conform statisticilor – expresii-cheie folosite pentru a creste in cautarile Google care aduc vizibilitate mai mare in online).

  1. Campanii de optimizare web anterioare: in ce au constat concret? Aveti liste cu ce s-a facut sau rapoarte cu linkuri si locatii? Pentru ce expresii cheie s-a optimizat anterior?
  2. Au fost penalizari din partea motoarelor de cautare in decursul sau ulterior campaniilor de optimizare?

In caz afirmativ, in ce au constat penalizarile? Au fost facute eforturi speciale pentru recuperarea in urma penalizarilor sau s-a asteptat ca proiectul sa revina de la sine? Persista penalizarile si in momentul de fata?

11. Exista – si daca da – in ce zona se situeaza bugetul lunar alocat destinat campaniei de optimizare? (Vor fi construite 2-3 pachete de servicii in functie de necesarul site-ului si care sa se incadreze in limitele mentionate).

O unealta utila in crearea acestui formular online poate fi (in afara de site-ul propriu, desigur) si Google Drive, cu o zona dedicata formularelor si chestionarelor sau testelor:


Alte articole interesante:

Lasă un răspuns