Cum facem SEO pentru magazine virtuale de muzica si instrumente muzicale

Despre optimizarea unui magazin de muzica si instrumente muzicale
Cum facem SEO pentru magazine virtuale de muzica si instrumente muzicale
5 (100%) 11 votes

Deschiderea unui magazin online este una dintre cele mai raspandite afaceri in ultimii ani. Asta pentru ca prezinta foarte multe avantaje. Plecand de la faptul ca nu ai nevoie de un spatiu pentru care sa platesti chirie (si aici nu comparam o chirie intr-o locatie comerciala cu vad bun cu hosting-ul web), pana la faptul ca nu esti nevoit sa ai stocuri uriase pentru a furniza comenzile cerute (avem in vedere si conceptul de stoc furnizor). In cazul in care esti doar un distribuitor, poti fara probleme doar sa preiei comenzile si apoi sa le livrezi in cateva zile. Astfel, chiar daca ai un magazin online de instrumente muzicale, poti avea succes.


Totusi, primul pas pentru optimizarea magazinului online de instrumente muzicale este ca site-ul tau sa fie unul cunoscut (pe termen lung) si unul usor de gasit de catre cei care cauta astfel de produse in motoarele de cautare, deci o vizibilitate mai buna in cautari inseamna si mai multe click-uri, deci un CTR mai mare (unde CTR – Rata de click [%]= Nr. click-uri*100/Nr. de afisari pt. site-ul nostru in rezultatele cautarilor).

CTR in functie de pozitia site-ului in cautari (grafic)- sursa AWR
CTR in functie de pozitia site-ului in cautari. Albastru: cautari efectuate pe desktop. Rosu: cautari de pe dispozitive mobile.

Sursa imagine: advancedwebranking.com

Grafic cu rata de click si pentru expresii branded vs. non branded.
Rata de click si pentru expresii branded vs. non branded. Sursa originala: advancedwebranking, via smartinsights.com

Pentru a face asta este nevoie sa urmezi cativa pasi simpli care tin de regulile motoarelor de cautare.

Primul lucru la care trebuie sa fii atent este numele domeniului pentru site-ul tau. Incearca ceva cat mai simplu folosind niste cuvinte pe care potentialii tai clienti le-ar folosi atunci cand cauta produsele tale pe motoarele de cautare. Poate fi un nume sugestiv care sa contina cuvinte cheie precum InstrumenteMuzicaleOnline.ro sau TaTaRaTaTa.ro sau Drum-Drum.ro sau Music4You.ro (nu stiu daca domeniile folosite ca exemple sunt disponibile, insa cam asta ar fi ideea).  Odata ce ai stabilit numele site-ului poti merge mai departe in optimizarea magazinului online de instrumente muzicale.

Citeste si:  Un tool SEO te va ajuta sa faci primul pas in implementarea unei strategii SEO

Scrie descrieri pentru toate paginile de categorii, subcategorii si pagini de produs in special ale site-ului tau, in cazul ideal de minimum 2000 de caractere, in care sa folosesti text original in care sa fie introduse si cuvinte cheie. Aceste cuvinte cheie vor fi indexate si pozitionate in motoarele de cautare si potentialii clienti te pot gasi mai usor pe baza acestora. In acest fel, vei avea parte de clienti calitativi, mai exact, clienti care ajung pe site-ul tau in urma unei cautari a unor instrumente muzicale sau legate de muzica, artisti, descarcare sau cumparare in format mp3 sau altele din aceasta zona.

Spre exemplu, putem folosi expresii precum „instrumente muzicale” cu un volum mediu de cautari lunar estimat la 5400 cautari/luna cu care vom putea targeta homepage-ul sau o categorie principala. Cuvinte si expresii cheie derivate precum „instrumente muzicale de suflat” cu 390 cautari medii estimate pe luna sau „instrumente muzicale de percutie” cu 170 cautari vom putea folosi in interiorul magazinului prin pagini de categorii sau subcategorii. Putem folosi si locatii intrucat exista un pattern de cautare „instrumente muzicale +$localitate” care insumate pot atrage cateva mii de cautari.


Painted miniature models of guitars - GM Music
Magazin cu instrumente muzicale. Sursa imagine: Wikimedia.

De mentionat este ca ar fi recomandat sa nu abuzezi de aceste cuvinte cheie, este foarte posibil sa fii luat in vizor pentru o penalizare.

Lucrurile trebuie sa fie cat mai naturale in site, trebuie sa avem o cantitate buna de continut – text informativ, dar si alte materiale, precum filmulete cu tutoriale sau explicative sau legate de modul de utilizare pentru unele produse, imagini diverse din mai multe unghiuri sau chiar in 360 de grade. Acestea reprezinta un plus in primul rand pentru utilizatori care va fi apreciat si de motoarele de cautare prin bounce rate-ul scazut si prin timpul petrecut pe site mai ridicat, acestea reprezenatand factori de ranking.

Citeste si:  Ai un business online? Vei avea nevoie de serviciile unor specialisti SEO

Un interesant infografic pentru zona muzicala:


Sursa infografic: https://www.digitalthirdcoast.com/blog/a-musicians-playlist-for-digital-marketing-your-guide-to-seo-for-musicians

Lasă un răspuns