Cum sa optimizam un site de contabilitate?

optimizare servicii contabilitate
Cum sa optimizam un site de contabilitate?
5 (100%) 2 votes

Orice antreprenor care isi deschide un site nou incearca pe cat posibil ca acel site sa fie unul cunoscut si vizitat. Pentru a reusi acest lucru este nevoie de mai multe lucruri pentru ca Google sa indexeze cat mai bine informatia pe care tu o prezinti si pentru care vrei ca site-ul tau sa fie unul vizitat. Totusi, cum sa optimizam un site de contabilitate?

Specialistii din zona SEO sustin ca principalul motor de cautare, Google, tine cont de mai multe aspecte atunci cand decide sa iti afiseze site-ul „mai sus” in cautari. Acestia ii mai regasim in online sub denumirea de „factori de ranking Google„.

Alegerea domeniului web potrivit

In primul rand, atunci cand vrei sa vezi cum sa optimizezi un site de contabilitate, ar fi un avantaj ca domeniul sa contina cuvinte cheie care intereseaza publicul. In cazul de fata, cuvantul „contabilitate” pare perfect. La fel si „contabil”, „contabila„, „servicii contabilitate” etc. – ai prins ideea.

Daca nu este posibil acest lucru, putem – ca optiune secundara – sa inregistram un domeniu web cu denumirea afacerii noastre.

Extensia domeniului ar fi de preferat sa fie .ro (daca activitatea are loc in Romania) sau poate fi chiar .biz sau – din „noul val” de TLDs – putem avea .srl, .solutions, .consulting, .financial, sau .finance. Astfel, am putea avea fie (exemplele nu sunt verificate, acestea sunt date doar pentru … exemplificare) – contabilitatebucurestinonstop.ro, fie FirmaContabilitateMycompany.finance – ideea e sa spuna ceva utilizatorilor despre zona de activitate a site-ului si a afacerii respective.

Citeste si  Free hosting / gazduire gratuita : avantaje sau din contra?

Keyword Research-ul este „talpa SEO” 🙂

In urma unui Keywords Research (realizat cu tool-uri specifice, precum Google Keyword Planner, Ubersuggest, Keywordtool.io etc.) observam ca exista volume consistente de cautari pentru:

      • Expresii legate de serviciu + locatie – oras, sector, judet, cartier –  precum „contabilitate Bucuresti”, „contabilitate Obor”, contabilitate Berceni”, contabilitate Sector 2″, „contabila Bucuresti”, „contabila Iancului”, „firma contabilitate Pantelimon”, „contabilitate Cluj”, „contabila Constanta”, „servicii contabilitate Bucuresti” si multe alte combinatii de acest fel – si trebuie sa stim unde ne incadram raportat la aceste cautari si ce zone din vecinatati am putea deservi.

     

     

      • Expresii specifice care contin si acesti termeni de cautare, precum „servicii de contabilitate”, „audit financiar”, „balanta contabila”, „bilant financiar”, „bilant firma”, „intocmire balanta de verificare”, „realizare bilanturi firme”, „expertiza contabila”, „efectuare audit contabil”, „consultanta fiscala”, „evidenta contabila”, „consultanta financiar-contabila”, „contabilitate salarizare personal”, „intocmire registru jurnal firme”, „depunere bilant contabil”, „realizare declaratii fiscalae”, „depunere declaratii fiscale”, „contabilitate primara”, „servicii de contabilitate primara”,  „depunere state de plata”, intocmire state de plata”, „calculare impozite firme”, „contabilitate depunere declaratii CAS – ITM” si multe alte combinatii si din aceste zone.

    Vezi si: Despre optimizarea unei afaceri online

    • De asemenea, mai sunt cautate expresii legate de preturi si costuri, precum „preturi contabilitate”, „contabilitate ieftina”, dar si combinatii dintre preturi si locatii: „preturi contabilitate Bucuresti”, „contabila ieftina Bucuresti”, „servicii contabile ieftine Iasi” etc.

    O alta sursa interesanta de date despre evolutiile anumitor cautari de-a lungul timpului si interesul generat de useri este si Google Trends.

     

    Optimizarea site-ului – actiuni onpage specifice

    • Optimizare URL-uri

    In al doilea rand, o sa vrei sa optimizezi anumite URL-uri de pe pagina ta de internet, pentru rezultate mai bune si este necesar ca acele URL-uri sa contina cuvintele cheie despre care vorbeam si mai sus.

    • Optimizare etichete meta

    De asemenea, meta-tagurile ar trebui sa contina si aceste cuvinte cheie. Cand ne referim la meta-tag-uri, vorbim despre titlul articolului, descrierea articolului si keyword-urile care apar in codul sursa si sunt vizibile in special motoarelor de cautare si apoi si utilizatorilor prin prisma faptului ca in Google, spre exemplu, daca sunt relevante, sunt afisate (de regula) TITLE-ul si META DESCRIPTION-ul atent scrise.

    Acestea ar trebui sa aiba dimensiuni relativ fixe, TITLE-ul poate avea 50 – 65 caractere cu spatii incluse, pe cand descrierea meta poate avea 250-320 caractere (tot cu spatii incluse). Astfel ca vom avea pagini care pot acoperi una sau mai multe expresii din acelasi grup – spre exemplu, vom avea o pagina speciala in site dedicata expresiilor si locatiei in diverse combinatii.

    Astfel ca va trebui sa avem aceste tipuri de pagini (denumite landing page-uri) care trebuiesc optimizate fiecare in parte pentru acele grupuri de expresii deja stabilite la pasul anterior.

    • Densitatea cuvintelor cheie

    Un alt lucru important atunci cand vrei sa afli cum sa optimizezi un site de contabilitate este sa fii foarte atent la densitatea cuvintelor cheie (keywords density). Mai exact, Google calculeaza cat la suta dintre cuvintele cheie ocupa textul tau de fapt.

    Nu este bine sa abuzezi de cuvintele cheie si incearca pe cat posibil sa le folosesti cu moderatie. Dupa ce a textul gata, incearca sa citesti (si cere si alte feedback-uri) ca nu cumva formularea sa nu fie fortata doar de dragul de a avea aceasta densitate – expresiile targetate trebuie sa intervina natural in context. Este recomandat ca acest procent sa fie undeva intre 1% si 3%.

    Promovarea afacerii

    Evident ca paginile vor necesita integrarea cu paginile oficiale de social-media – Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, precum si posibilitatea ca userii sa comenteze sau sa share-uiasca aceste pagini.

    Una dintre posibilitatile de promovare (optimizare offpage) o reprezinta scrierea si publicarea de articole despre afacerea noastra in diverse locatii (comunicate de presa, bloguri, poate chiar si unele  directoare de articole) si distribuite apoi si in retelele de socializare.

    Aici o abordare utila poate fi si inscrierea in directoare locale de servicii – acestea pot fi gratuite sau cu plata. Un exemplu free este Google Business.

    In concluzie, atunci cand vrei ca cineva sa afle de site-ul tau de contabilitate ai grija sa folosesti sfaturile de mai sus si vei porni cu dreptul in procesul de optimizare a acestui tip de site.

Alte articole interesante:

Lasă un răspuns