Optimizarea site-urilor pentru a fi mobile friendly e obligatorie pentru un site de succes

emrzone blog mobile friendly verificare test
Optimizarea site-urilor pentru a fi mobile friendly e obligatorie pentru un site de succes
5 (100%) 9 votes

Optimizare site pentru mobil
   Este obligatorie versiune de mobil a site-ului, Google pune accent din ce in ce mai mare pe aplicatiile mobile – Sursa FOTO

1.   Cautarile de pe mobil – si mai numeroase

In 2015 a fost anuntata depasirea de catre Google a cautarilor de pe mobil. Numarul cautarilor efectuate de pe dispozitive mobile l-a depasit pe cel al cautarilor de pe desktop, acesta fiind inca un motiv in plus spre a realiza o versiune a site-ului optimizata si pentru dispozitive mobile.

2. Optimizarea unui site pentru mobil

Tool-ul Google pentru verificarea nivelului de afisare si optimizare pentru mobil il gasim la: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/.
Este obligatoriu sa avem o versiune a site-ului adaptata pentru dispozitive mobile (smartphone-uri) si tablete, dupa update-ul Google (Mobilegeddon-ul din primavara anului 2015) prin care – neoficial – sunt afectate negativ site-urile care nu au acest feature si la cautarile din desktop.

3. Cum putem face un site mobile-friendly?

Exista doua posibilitati de a realiza acest lucru:


Complete
I.  Design responsive – caz in care URL-urile nu se modifica, se efectueaza modificari la nivel de design si cod CSS – este varianta cea mai la indemana, fiind necesar sa adaugam si in <head> meta eticheta:

<meta name=”viewport” content=”width=device-width,initial-scale=1.0,maximum-scale=1.0,user-scalable=0″> 

De regula, site-urile de tip CMS (WordPress, Prestashop etc.) in ultimele versiuni beneficiaza automat de optimizare pentru dispozitive mobile. Daca utilizam versiuni mai vechi, acestea se pot upgrada fie prin instalarea ultimelor versiuni (si aici e necesar sa facem un full back-up inainte de update), fie putem adauga plugin-uri care fac site-ul mobile friendly.

emrzone blog mobile friendly verificare test
Blog EmrZone: verificare mobile friendly

II.  Subdomeniu m. – caz in care mai trebuie sa mai realizam cateva lucruri in site.
Specificatiile de mai jos sunt valabile pentru varianta subdomeniului m.:

Am luat ca modele paginile urmatoare:

– https://www.emag.ro/laptopuri/c – Versiune de Desktop

– https://m.emag.ro/laptopuri/c – Varianta sa de Mobil

Citeste si  Ai un business online? Vei avea nevoie de serviciile unor specialisti SEO

Corespondenta intre pagini este de 1:1 (fiecarei pagini de desktop ii corespunde o singura pagina de mobil – sau cel putin asa ar trebui).


Recomandarile Google atunci cand avem m. ca subdomeniu pentru versiunea de mobil sunt urmatoarele:

a. In pagina de desktop se adauga codul meta rel=”alternate”:

<link rel=”alternate” media=”only screen and (max-width: 640px)” href=”https://m.emag.ro/laptopuri/c”>

b. In pagina de mobil se adauga eticheta meta rel=”canonical”:

<link rel=”canonical” href=”https://www.emag.ro/laptopuri/c”>

c. In sitemap.xml al desktopului se adauga rel=”alternate” catre pagina corespondenta de mobil, ca in exemplul de mai jos: 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9"
xmlns:xhtml="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<url>
<loc>https://www.emag.ro/laptopuri/c</loc>
<xhtml:link
rel="alternate"
media="only screen and (max-width: 640px)"
href="https://m.emag.ro/laptopuri/c" />
</url>
</urlset>

Mai multe detalii despre implementarea acestor pasi sunt oferite de Google aici: https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-seo/separate-urls.

Observatii si concluzii:

  • Sitemap-ul din desktop ar trebui sa fie urmarit in continuare si pentru varianta de mobil (nu sitemapul de mobile), aici trebuiesc facute update-urile cu noile pagini si versiunile acestora de mobil.
  • Am mai remarcat ca rich snippet-urile afisate de catre Google in cautarile de pe dispozitive mobile (in paginile de rezultate, mai bine zis) se pastreaza daca versiunea de mobile este cea responsive (rating cu stelute, breadcrumbs, alte date suplimentare).
  • Cele mai multe dintre site-uri sau magazine virtuale bazate pe sistemul de management al continutului (CMS) au incluse in ultimele versiuni sau teme si variante responsive – mobile friendly, ceea ce face lucrurile si mai usoare din acest punct de vedere.

Vezi aici daca site-ul sau magazinul tau online este optimizat pentru varianta de mobil si ce imbunatatiri trebuie aduse!

Cititi in continuare si mai multe despre necesitatea de a avea un site optimizat pentru dispozitive mobile

Optimizarea site-ului pentru mobil, imperativa pentru un business online

Tendinta de migrare de la terminalele normale la cele inteligente in care putem accesa orice informatie ne dorim este una care nu mai poate fi negata si care a schimbat mult atat comportamentul utilizatorilor, cat si cel al business-urilor. Optimizarea site-ului pentru mobil a devenit imperativa intr-un secol in care dispozitivele mobile sunt extrem de accesibile si sunt folosite chiar si de copii.

Citeste si  Promovare si optimizare: Sfaturi pentru folosirea tehnicilor de SEO offpage

Cand vorbim despre business si adaptarea unei afaceri la noua tehnologie nu discutam doar despre venituri si profit, ci despre viata afacerii in sine, deoarece un business depasit de tehnologie, care nu se mai ridica la inaltimea cerintelor din piata este unul care se indreapta incet, dar sigur, catre faliment.

Daca in urma cu cativa ani simpla prezenta online era suficienta si un site sau o pagina oficiala pe un site de socializare le garanta afacerilor online ca inca tin pasul cu vremurile, in prezent, noua tendinta o reprezinta optimizarea site-ului aferent afacerii pentru mobil.

Nu mai este suficient sa ai un site care sa reprezinte afacerea intr-un mediu virtual, acum este nevoie de un site interactiv, pagini in prinicipalele site-uri de socializare (Facebook, Twitter, Instagram), optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare, dare si optimizarea site-ului pentru mobil. De altfel, toate acestea sunt interconectate si construiesc o identitate online in acord cu tendintele pietei si ale clientilor.

O statistica realizata la finalului anului 2015 scotea la iveala cifre impresionante care demonstreaza ca smartphone-ul nu mai este un obiect doar pentru tineri sau persoane cu un venit crescut, ci este unul folosit zilnic de majoritatea romanilor. Un studiu al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii evidentia faptul ca in circa 36% dintre gospodariie romanesti exista cel putin o tableta, in timp ce in 73% dintre casele romanilor exista un smartphone sau mai multe.

Cifrele ne arata ca majoritatea clientilor s-au mutat pe dispozitivele mobile, iar acest lucru forteaza un business care se vrea profitabil sa fie usor accesibil si de pe un astfel de terminal. Este vorba asadar despre optimizarea site-ului pentru mobil, fapt ce necesita investitii, dar care va aduce si multe venituri.

Citeste si  Cat de importanta este gazduirea in optimizarea unui site ?


Motoarele de cautare pun accent pe optimizarea site-ului pentru mobil

Romanii au prins gustul tehnologiei si acest lucru este usor de observat cu ochiul liber. In mijloacele de transport in comun, in parcuri, pe strada, practic oriunde ne intoarce privirea observam pe cineva care isi consulta smartphone-ul pentru a vedea ultimele stiri, pentru a tine legatura cu cei dragi sau pentru cumparaturi online.

Observand acest fenomen, cei care au un business trebuie sa se adapteze schimbarilor. Optimizarea site-ului pentru mobil este in prezent absolut necesara pentru un site care face profit din publicitate, si in mod special pentru un magazin online. In acelasi timp, optimizarea site-ului pentru motoare de cautare va ajuta site-ul si din punct de vedere SEO.

Motoarele de cautare, asa cum este Google, pun mare accent pe optimizarea site-ului pentru mobil. El va lista rezultatele utilizatorilor cu ajutorul unor algoritmi si vor determina relevanta site-ului pentru o anumita cautare. Folosind serviciile unor specialisti SEO poti imbunatati site-ul astfel incat sa fie listat cat mai sus in cautari, insa o parte importanta si un criteriu esential pentru Google este optimizarea site-ului pentru mobil.



 

De ce pune Google atat de mult pret pe acest aspect? Este simplu – Google listeaza pentru utilizatorii sai cele mai relevante site-uri si are standarde foarte inalte. De altfel, aceste standarde l-au si facut cel mai mare motor de cautare din lume. Asadar, pentru ca Google stie cat de multi utilizatori navigheaza de pe un smartphone, foloseste si criteriul optimizarii site-ului pentru mobil atunci cand afiseaza rezultate.

Nu este deloc greu sa optimizezi site-ul pentru mobil; cu o echipa de programatori profesionisti si apeland la serviciile unor specialisti SEO, vei putea sa-ti cresti substantial traficul pe site si, odata cu el, si veniturile.

 

Alte articole interesante:

Lasă un răspuns