Keyword research si alegerea celor mai bune cuvinte si expresii cheie

Despre cum se poate face selectia cuvintelor cheie principale si secundare si despre keywords research
Keyword research si alegerea celor mai bune cuvinte si expresii cheie
5 (100%) 7 votes

Procesul de selectare a cuvintelor cheie si expresiilor relevante face parte din pasii optimizarii de baza, pe baza unui research amanuntit va fi construit ulterior site-ul in functie de ce avem nevoie acum si cum ne vom putea dezvolta ulterior.

Pentru ca inca sunt multi impresionati de termeni precum optimizarea de baza, e timpul sa spunem ca acestea nu trebuie sa sperie pe nimeni si ca un minimum de cunostinte de baza in aceasta zona trebuie sa aiba oricine are o afacere online. Un prim aspect de mentionat si retinut este acela ca nu trebuie sa utilizam cuvinte si expresii cheie in exces, asa cum se facea pana nu demult, aceasta fiind o tehnica din ce in ce mai usor de penalizat.

Aceste notiuni de baza au rolul de a ajuta si nu de inlocui tehnica de scriere a textelor si articolelor din blog sau site, numarul de vizite si de afisari putand fi sensibil mai mare daca anterior realizarii acestor texte avem si un keyword research bine documentat pentru a vedea ceea ce cauta potentialii nostri vizitatori.


Cum putem sa selectam cuvintele cheie?
Avem cateva optiuni la indemana, una dintre cele mai utilizate este si aceasta de la Adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
Selectam limba romana si targetam Romania (daca asa este sau selectam dupa caz), introducem o serie de expresii cheie si click pe butonul de obtinere idei de cuvinte cheie (‘Get Keyword Ideas’).

Ne va fi afisata o lista de expresii populare cu volume mari de cautari lunare. Aici avem optiunile de a seta si selecta „Global Monthly Search Volume” si „Match Type”=”Broad” sau „Match Type” = „Exact”, utilizand apoi sortarea in ordine descrescatoare dpdv al volumului de cautari lunare. De mentionat este si ca Google AdWords Keyword Tool / Planner furnizeaza si liste suplimentare de expresii cheie („Additional keywords to be considered”).

Citeste si  Optimizare site - Unelte gratuite SEO

Nu trebuie sa ne grabim, ci trebuie sa analizam si sa selectam dintre ceea ce se cauta raportat la ceea ce avem sau putem avea in site, daca se leaga de subiectele respective. De regula, sunt selectate expresii cu minimum 1000 de cautari lunare (la nivel global) si care au o concurenta cat mai mica (ideal sub 0.40 – tool-ul furnizeaza gradul de competitivitate cu valori cuprinse intre 0 si 1).

Haideti sa presupunem ca in urma acestor selectii din pasii de mai sus am ramas cu 6 expresii cheie.

Mergem in Google si vom cauta pe rand aceste expresii in ghilimele (exact match – de forma “expresie cheie 1”, “expresie cheie 2”…). Pentru fiecare expresie vom obtine un numar de pagini/site-uri rezultate in urma cautarii respective.


Spre exemplu, daca pentru “expresie cheie 1“ vom obtine 123 000 de rezultate, acestea vor reprezenta – in principiu – competitorii nostri.

Selectarea de cuvinte si expresii cheie este un pas important in optimizare SEO.

Cum putem calcula potentialul expresiilor cheie veti intreba ?

  • Ei bine, se poate aplica o formula pe care o putem lua in considerare astfel:
    Factor expresii cheie = Comptetitia (nr. De rezultate pentru cautarea exact match) / Volumul lunar de cautari (tot exact match).
  • In exemplul nostru avem F=123000/7800 = 15.76, ceea ce este OK (valoarea acestui raport ar trebui sa fie sub 50 pentru a-l putea lua in considerare).

Cum utilizam expresiile cheie finale stabilite in articole?

  • Vom selecta de fiecare data o expresie cheie principala si alte 2-3 secundare (cu legatura cu cea principala).
  • Expresia principala o vom utiliza in titlul articolului, in sapou, in prima propozitie, in ultima propozitie.
  • Daca este cazul in corpul articolului sau in intertitluri, vom adauga si expresiile secundare targetate.
  • Odata ce am trecut prin acest proces de cateva ori, ajungem sa stapanim aceasta tehnica pe care o vom realiza in doar cateva minute, obtinand ceea ce ne trebuie, fara a afecta tehnica sau modul in care vom scrie si vom publica articolul respectiv.
Citeste si  Cum sa optimizam un site de contabilitate?

Alte cateva tool-uri utile in procesul de keywords research:

  • Google.com/webmasters/tools/ – Google Search Console, Kwds lists combinate cu landing pages
  • Google.com/analytics, Kwds lists
  • Google suggestions & Google Trends (fara volume de cautari, doar idei)
  • Keywordtool.io
  • Ahrefs
  • Keywordseverywhere.com
  • Kwfinder.com
  • Semrush.com
  • Buzzsumo.com

Alte articole interesante:

Lasă un răspuns