Cum putem optimiza un magazin online de ceasuri

Optimizare SEO magazin online ceasuri
Cum putem optimiza un magazin online de ceasuri
5 (100%) 5 votes

Tot mai multe afaceri si magazine cu ceasuri s-au mutat in mediul online. Asta pentru ca aici potentialii clientii sunt mult mai multi decat cei care cutreiera centrele comerciale. Intr-adevar, contactul vizual si fizic nu exista, iar multi se feresc sa cumpere pana nu „probeaza”. Totusi, magazinele online vin mereu cu mai multe produse, iar modul lor de afisare este poate un pic mai bun decat in magazinele normale.

Ne dorim mai mult trafic prin SEO? Trebuie sa optimizam foarte bine magazinul!

Atunci cand ai o afacere in mediul online, trebuie sa stii foarte bine cum sa faci ca in magazinul tau sa intre cat mai multe persoane. Si cum internetul este plin de magazine concurente, este nevoie sa ca afacerea ta sa raspunda cautarilor potentialilor clienti. Vom lua un caz concret, si anume, cum se face optimizarea la un magazin online de ceasuri.

Cand incepeti optimizarea magazin online de ceasuri luati in considerare ca in mediul virtual exista deja foarte multe site-uri concurente pe care vreti sa le depasiti. Incercati sa intrati in mintea clientului care ar dori sa cumpere ceasuri de pe un magazin online si ganditi-va care ar fi cautarea pe care ar folosi-o majoritatea clientilor.


Ce expresii cheie putem targeta cu magazinul online de ceasuri?

De exemplu „ceasuri de firma” sau „ceasuri ieftine” pot fi doua cautari pe care clientii in mod sigur le-ar folosi. In fond, cei mai multi clienti gandesc in acest fel: sa fie de calitate si scazute ca pret.

Astfel ca putem targeta expresii precum acestea:

  • Legate de destinatari: ceasuri de dama / barbatesti / pentru femei / pentru barbati / pentru copii – in diverse combinatii la care putem adauga si „ceasuri de mana”, „ceasuri de lux”, „ceasuri automatice”, „ceasuri electronice”, „ceasuri elvetiene / rusesti”, „ceasuri originale”, „ceasuri de firma”, „magazin online cu ceasuri de firma”  si multe alte variante din aceasta zona.
  • Legate de preturi: ceasuri de firma ieftine / oferte ceasuri de dama / preturi mici la ceasuri barbatesti etc.
  • Legate de firma/brand: „magazin online cu ceasuri fossil / cassio / rolex / omega / citizen  / diesel / d&g / festina / guess / calvin klein / police / q&q / swatch / timesc / tissot”
  • Legate de modele, culori, design si accesorii: „ceas de dama argintiu Vostok YT57-2235163 cu curea rosie”
Citeste si  Oferta Job Junior SEO Specialist

Si lista poate fi extrem de diversificata – de fapt, cu cat e mai diversificata, cu atat mai bine!


Optimizarea unui magazin online de ceasuri – Sursa foto: aviatortime.ru

Fiecare pagina din magazinul online de ceasuri trebuie si poate fi un landing page pentru o anumita expresie dintre cele de mai sus, spre exemplu pentru expresii precum „magazin online cu ceasuri tissot”, „ceasuri tissot de dama”, „ceasuri de dama de mana tissot” putem optimiza landing-page-ul in care sunt listate cesurile de dama marca tissot, de mana (poate fi o pagina de categorie, de listing sau chiar si o pagina de cautare indexabila).

Ce ziceti de un audit SEO pentru magazinul Dvs. online de ceasuri?

Apoi pentru expresii mai specifice inlusiv cu preturi si alte detalii putem optimiza paginile de produse care trebuie sa fie cat mai bogate in continut si cat mai informative, aici trebuind sa avem imagini din belsug, video-uri ce pot si embed-uri de pe Youtube sau alte site-uri de profil, specificatii tehnice diverse in fisiere de tip PDF.

Ce alte optimizari onpage putem face in magazin?

Asadar, trebuie sa folositi aceste expresii in paginile stabilite ca destinatie, pentru a fi targetate. Expresiile respective trebuiesc incluse in pagina, dar si in etichete precum TITLE, META DESCRIPTION sau chiar si META KEYWORDS.

In cazul in care observati ca este la moda un anumit brand sau model, puteti sa scrieti un articol sau mai multe in care sa folositi numele brandului respectiv sau elementele de design ale acestuia pe o pagina de blog ce va da link catre pagina de produs sau pagina de categorie a brandului.

Desigur ca integrarea site-ului cu paginile de socializare este un „must”, astfel ca utilizatorii vor avea oportunitatea sa comenteze, sa revizuiasca si sa sharuiasca opinii sau pagini de produse din site foarte usor, sau sa urmareasca paginile oficiale ale magazinului in diverse retele de socializare in care aadunam o comunitate pasionata de acest tip de produse, intrucat pasionati de ceasuri si colectionari sunt foarte multi. Si nu trebuie sa fii pasionat neaparat de ceasuri ca sa cumperi unul, ci si daca vrei un accesoriu de bun-gust pentru un look impecabil.

Totodata, pentru optimizarea magazinului online de ceasuri incercati sa folositi denumiri cat mai simplu de retinut si pe intelesul potentialilor clienti. Nu riscati cu denumiri pompoase, pentru ca e posibil ca motoarele de cautare sa nu indexeze cum va doriti dumneavoastra. In acest caz puteti pierde multi clienti.

Citeste si  Auditul SEO, primul pas pentru a afla cum vede Google site-ul tau


000 0rysdf251 edited
 

Iata cateva idei pentru a avea un site sau un magazin virtual cu si despre ceasuri mai bine optimizat pentru motoarele de cautare, pentru a putea obtine un volum mai mare de vizitatori targetati si mai multe afisari:

      1. Unul dintre lucrurile de baza pe care trebuie sa le facem este sa selectam cuvinte cheie. Aceasta selectie trebuie realizata in functie de relevanta subiectului abordat in pagina respectiva. Spre exemplu, daca vrem sa promovam un produs sau un serviciu, atunci e recomandat sa avem denumirea produsului respectiv in lista de expresii cheie, alaturi de cateva expresii de tip long-tai (expresii mai lungi si mai detaliate).
      2. Trebuie sa fim atenti si sa avem grija sa nu avem aceleasi expresii cheie pentru mai multe pagini sau chiar pentru toate paginile din site-ul nostru. Riscam sa inducem in eroare motoarele de cautare prin indicarea ca tot site-ul este despre un singur lucru, ceea ce nu este adevrat, noi targetand expresii diferite pentru fiecare pagina web, iar continutul este unic si focusat intr-o anumita directie. Este nevoie de originalitate si relevanta, expresiile generaliste le putem selecta utilizand diverse tool-uri SEO (Ubbersuggest, Kyeywordtool.io etc.) sau Adwords Keyword Tool actual Planner, ce reprezinta surse excelente de sugestii valoroase.
      3. Este foarte important ca motoarele de cautare sa stie despre site-ul nostru si despre ceea ce contine acesta, de aceea este indicat ca in etichete precum TITLE sau META DESCRIPTION sa inseram cuvintele cheie principale targetate, pentru a putea aparea in cautari relevante dupa acele cuvinte.
      4. Trebuie sa va asigurati ca exista aceste cuvinte si expresii cheie in titlu, dar si in continutul paginii respective pentru care dorim sa crestem cu acea expresie. Ar trebui sa avem o densitate absolut naturala, care sa nu deranjeze cititorii, de cuvinte cheie undeva intre 2 si 5 la suta. Adica, mai concret, la fiecare 100 de cuvinte, ar trebui sa apara expresia noastra de doua pana la de cinci ori.


     

  1. Ce mai putem imbunatatit dpdv SEO onpage?
    1. Este recomandat sa avem in pagina materiale informative diverse inclusiv imagini si multimedia, prezentari sau materiale video embeduite sau integrate in continut, pentru a creste relevanta si pentru a oferi vizitatorilor si cititorilor informatii detaliate si de calitate.
    2. Este indicat sa avem legaturi sau linkuri catre site-uri externe, dar acestea trebuie sa fie de caliatte si cu mare autoritate in zona de interes legata de subiectul abordat in pagina. Trebuie sa ne asiguram ca legaturile au relevanta pentru utilizatori si nu sunt catre site-uri neprietenoase sau care apeleaza la diverse tehnici necurate de promovare, oferind un plus de valoare paginii noastre in acest mod.
    3. Sunt unele elemente ce trebuiesc evitate, chiar daca tentatia este mare, precum pagini de tip doorway, care se adreseaza in exclusivitate robotilor motoarelor de cautare si nu utilizatorilor, fiind o metoda de a pacali pentru moment motoarele si care atrage penalizari indata ce un site concurent ii va da de stire.
    4. Asigura-te ca paginile sunt incluse intr-un sitemap de tip XML si ca vor putea fi transmise catre motoare spre a fi indexate corespunzator. In general, motoarele au locatii precum Webmaster Tools de unde putem gestiona modul in care motoare precum Google, Yandex sau Bing indexeaza si citesc continutul site-ului nostru.
    5. Trebuie ca site-ul sau magazinul nostru virtual sa fie optimizat pentru mobil in special avand in minte faptul ca in aproximativ doi ani numarul celor care utilizeaza internetul de pe dispozitive mobile se estimeaza sa fie de 80% din totalul utilizatorilor de internet, asta dupa ce in 2015 s-a produs acest switch – numarul de utilizatori de mobil l-a depasit pe cel al utilizatorilor de desktop, fiind imperios necesar ca site-ul sa fie responsive sau sa avem un subdomeniu specisl si dedicat pentru mobile.

       

     

    Optimizarea conversiilor – o problema a magazinelor virtuale romanesti de orice tip

    O rata de conversie medie pentru un magazin online din Romania este de aprox. 0.8 % – cum putem creste vanzarile?

     

    Utilizand aceste scurte dar concise idei, putem imbunatati ideea de SEO a paginilor pe care dorim sa le promovam si care vor creste in cautari pentru diverse expresii si care ne vor aduce trafic web relevant si targetat, precum si beneficii pe termen lung prin aceste pozitionari bune.

    Cateva recomandari utile pentru un magazin online:


Alte articole interesante:

2 comentarii la „Cum putem optimiza un magazin online de ceasuri”

  1. Un articol extrem de interesant pentru cei la inceput de drum si nu numai in domeniul ceasurilor 🙂 Tine-o tot asa!!!

Lasă un răspuns