Optimizare magazine online de jucarii pentru copii – reguli de baza pentru 2019

optimizare magazine online de jucarii pentru copii
Optimizare magazine online de jucarii pentru copii – reguli de baza pentru 2019
5 (100%) 5 votes

Copiii sunt mereu atrasi de supereroi si personaje din desene animate. Aceasta preferinta a fost foarte usor speculata de cei care produc jucarii. Cele mai la moda personaje pot reprezenta automat in multe cazuri si cele mai vandute jucarii. In cazul in care ai un magazin online care comercializeaza jucarii, acesta poate fi un punct de plecare. Incearca sa vinzi jucarii despre care stii (din cateva studii inainte eventual, sondaje, research online etc.) ca sunt pe placul copiilor si care sunt foarte cautate.

Totusi, pentru a fi sigur ca potentialii clienti ajung pe site-ul tau ai nevoie de optimizare a magazinului online de jucarii pentru copii. Mai concret, in linii mari, trebuie sa faci in asa fel incat cei care cauta jucaria folosind un motor de cautare sa ajunga cat mai usor la magazinul tau. Reusesti sa faci aceste lucruri folosind corect SEO, adica Search Engine Optimization. Aceasta inseamna dupa unii un checklist cu cateva sute de aspecte ce vor fi verificate si care sa corespunda regulilor si recomandarilor motoarelor de cautare, precum GoogleTM sau Bing sau alte motoare de cautare (precum sunt si Yandex. Baidu sau Ask) pentru ca magazinul sa fie vizibil si usor accesibil de catre cei care cauta utilizand diferite cuvinte si exresii cheie (asa-numitele keywords).


Magazin de jucarii
Magazin de jucarii Toys „R” Us – Sursa foto Wikimedia

Ce putem face pentru a promova si optimiza magazinul virtual de jucarii pentru copii?

Optimizarea magazinului online de jucarii pentru copii se face cel mai usor plecand de regula si de la structurarea magazinului, dar si prin elemte SEO specifice utilizate in codul HTML (de tip meta, spre exemplu), dar si prin continutul oferit cititorilor si potentialilor clienti care poate reprezenta chiar descrierea produselor sau unele articole utile si informative special create, redactate si editate pentru a ghida si sfatui potentialii clienti. In aceste articole se poate face spre exemplu o analiza comparativa prin care punem in evidenta avantaje (dar si eventuale dezavantaje, de ce nu? sinceritatea este una din regulile imuabile ale marketingului!) ale unor produse, descrie exact ceea ce comercializezi in paginile respective si in care poti folosi mai usor cuvinte cheie cum ar fi „jucarii pentru copii”, „jucarie superman”, „jucarie spiderman”, „masinute pentru copii”, „masinute cu telecomanda”, „atv-uri pentru copii”, „masinute teleghidate”, „biciclete pentru copii”, „triciclete pentru copii”, „trotinete pentru copii”  sau orice alta jucarie care este la moda in functie de sezon si pe care multi parinti o cauta pentru copiii lor. In zona de SEO s-a pus poate prea mult accent pe cuvinte cheie si in unele cazuri, dorind sa obtinem o expunere mai mare in cautari, tindem sa supraoptimizam si sa abuzam uneori de aceste cuvinte. Una din regulile de baza este cea de a oferi continut pentru cititori si nu pentru robotii motoarelor de cautare!

Mai jos avem un exemplu de cuvinte si expresii cheie plecand de la cuvintele de baza „jucarii” si „jucarii copii”:

Expresii cheie Volum lunar de cautari (medie) CPC (Cost Per Click) lei Dificultate pt. ranking Adwords [0…100] Dificultate pt. ranking rezultate organice [0…100]
jucarii 9900 0,61 44 47
noriel jucarii 6600 0,35 32 29
jucarii copii 4400 1,07 73 42
emag jucarii 2400 0,32 47 33
jucarii bebelusi 1900 1,13 73 40
jucarii emag 1600 0,32 46 32
jucarii jumbo 1300 0,41 58 36
jucarii vorbarete 1300 0,23 38 30
jucarii copii 1 an 1000 0,93 73 27
jucarii ieftine 1000 0,55 65 38
jucarii montessori 1000 1,2 56 35
jucarii copii 2 ani 880 1,33 72 27
jucarii din lemn 880 1,22 61 32
jucarii fete 880 0,72 50 33
jumbo jucarii 880 0,42 45 32
jucarii copii 3 ani 720 1,59 63 25
jucarii lemn 720 1,02 68 39
magazin jucarii 720 0,7 37 30
magazine jucarii 720 0,7 37 30
carrefour jucarii 720 0,51 21 25
jucarii carrefour 720 0,32 18 24
jucarii copii ieftine 590 0,72 58 31
jucarii bruder 590 1,84 69 39
jucarii online 590 1,03 59 36
jucarii copii ieftine 590 0,72 58 31
magazin de jucarii 590 0,73 43 26
magazinul de jucarii 590 0,76 38 25
jucarii pentru fete 590 0,59 29 22
jucarii interactive 480 1,57 53 34
jucarii second hand 480 0,48 52 29
jucarii teddies 480 0,18 20 25
jucarii copii emag 390 0,43 36 24
jucarii exterior 390 0,69 85 44
jucarii lego 390 0,68 36 29
jucarii shop 390 0,16 33 28
jucarii copii 5 ani 320 1,58 76 28
jucarii de lemn 320 1,49 78 37
elefant.ro jucarii 320 0,53 64 38
paw patrol jucarii 320 0,54 63 32
jucarii baieti 320 0,85 55 35
littlest pet shop jucarii 320 0,56 42 18
jucarii copii 10 ani 260 1,15 65 25
reduceri jucarii 260 0,8 61 37
nichiduta jucarii 260 0,5 60 37
jucarii pentru copii de 11-12 ani 260 1,02 59 23
jucarii en gros 260 1,49 53 29
jucarii en-gros 260 1,49 53 34
elefant jucarii 260 0,41 46 32
jucarii disney 260 0,68 40 31
ikea jucarii 260 0,38 13 22
happy meal jucarii 260 0,94 2 14
jucarii copii 4 ani 210 1,17 74 28
jucarii bebelusi 3 luni 210 0,77 79 29
jucarii bebelusi 6 luni 210 0,88 78 29
jucarii bebelusi 1 an 210 0,92 78 29
jucarii de plus ieftine 210 0,61 74 28
jucarii copii 4 ani 210 1,17 74 28
dulap depozitare jucarii 210 1,06 73 35
jucarii 2 ani 210 1,01 70 34
jucarii pentru bebelusi 210 1,59 57 31
metro jucarii 210 0,4 44 32
jucarii auchan 210 0,85 19 24
mcdonalds jucarii 210 0,94 10 21
jucarii recomandate la 2 ani 170 1,01 86 31
jucarii pentru copii de 10 ani 170 0,67 59 23
emag jucarii bebelusi 170 0,29 43 27
jucarii copii 2 ani noriel 140 1,18 69 26
jucarii exterior copii 140 0,61 74 36
jucarii bebelusi 4 luni 140 0,93 73 27
jucarii lego ieftine 140 0,63 70 34
jucarii nou nascuti 140 0,62 64 33
jucarii baieti 8-9 ani 140 0,77 63 25
jucarii star wars 140 1,77 59 31
my little pony jucarii ieftine 140 0,48 54 22
jucarii creative 140 1,08 22 25
bebe tei jucarii 140 0,8 9 16
jucarii copii 7 ani 110 1,5 74 28
jucarii copii 8 ani 110 1,35 62 24
jucarii baieti 4 ani 110 1,01 76 28
jucarii copii 7 ani 110 1,5 74 28
jucarii baieti 6-7 ani 110 0,7 72 27
magazin jucarii online 110 0,87 70 35
magazine jucarii online 110 0,54 69 34
jucarii baieti 8 ani 110 1,08 67 26
jucarii copii 8 ani 110 1,35 62 24
montessori jucarii 110 0,96 60 37
oferte jucarii 110 0,68 60 37
jucarii reduceri 110 1,05 59 36
jucarii chicco 110 0,5 50 34
jucarii ro 110 0,31 48 33
jucarii de jucarii 110 0,9 39 25
jucarii noi 110 0,46 23 25
mc donalds jucarii 110 0,81 11 17
ikea depozitare jucarii 110 0,87 6 15
jucarii copii 1 an emag 90 0,52 74 28
jucarii copii 6 ani 90 1,38 72 27
jucarii copii jumbo 90 0,66 66 33
jucarii interactive bebelusi 90 0,77 86 39
jucarii copii 2-3 ani 90 1,67 80 29
jucarii ieftine copii 90 0,75 79 37
jucarii lemn ieftine 90 0,75 73 36
jucarii bebelusi 8 luni 90 0,93 73 27
jucarii copii 6 ani 90 1,38 72 27
magazine jucarii copii 90 1,42 68 34
jucarii lemn montessori 90 1,04 67 34
jucarii copii jumbo 90 0,66 66 33
minnie mouse jucarii 90 0,77 61 32
jucarii muzicale bebelusi 90 0,63 61 32
jucarii lego ninjago 90 0,62 61 32
magazin online jucarii 90 0,88 49 28
magazin de jucarii jumbo 90 0,39 49 20
jucarii copii 1 an ieftine 70 1,06 86 31
jucarii copii 3 ani baieti 70 1,14 86 31
jucarii bebelusi 6-9 luni 70 0,73 77 29
magazine de jucarii online 70 0,85 75 28
jucarii din lemn pentru copii 70 1,38 74 28
jucarii bebelusi 2 luni 70 0,77 70 26
jucarii montessori 1 an 70 1,28 67 26
jucarii de bebelusi 70 0,87 63 32
jucarii copii 10 ani baieti 70 1,09 57 23
emag jucarii plus 70 0,21 54 30
jucarii waldorf 70 1,16 52 34
jucarii lemn lidl 70 0,7 50 29
jucarii second hand la kg 70 0,45 35 16
jucarii nichiduta 70 0,79 26 26
jucarii pentru copii de 8-9 ani 50 0,62 76 28
jucarii copii 9 ani 50 0,96 76 28
jucarii pentru copii de 6 ani 50 0,91 72 27
jucarii copii 6 luni 50 0,95 71 27
jucarii educative copii 3 ani 50 2,06 70 27
jucarii copii 3 ani noriel 50 0,87 66 25
jucarii copii 1 an jumate 50 0,84 64 25
jucarii copii noriel 50 0,44 48 28
jucarii pentru copii de 9-10 ani 50 0,8 46 19
jucarii copii 3 ani ieftine 50 0,99 84 31
jucarii bebelusi ieftine 50 1,03 81 38
jucarii interactive ieftine 50 0,77 79 37
jucarii pentru copii de 8-9 ani 50 0,62 76 28
jucarii copii 9 ani 50 0,96 76 28
jucarii online ieftine 50 0,58 74 36
jucarii ro online 50 0,45 73 35
jucarii pentru copii de 6 ani 50 0,91 72 27
jucarii copii 6 luni 50 0,95 71 27
jucarii educative copii 3 ani 50 2,06 70 27
jucarii bebelusi 10 luni 50 0,92 68 26
jucarii copii 1 an jumate 50 0,84 64 25
jucarii dentitie bebelusi 50 0,77 59 31
jucarii pentru copii de 9 ani 50 0,59 58 23
lego jucarii 50 0,58 51 34
chicco jucarii 50 0,41 49 33
producator jucarii din lemn 50 0,85 48 20
jucarii copii noriel 50 0,44 48 28
jucarii pentru copii de 9-10 ani 50 0,8 46 19
toy story jucarii 50 0,6 46 27
jucarii lemn ikea 50 0,72 45 27
jucarii minecraft ieftine 50 0,49 44 27
sac jucarii 50 0,71 30 28
jucarii copii exterior 40 0,84 85 39
jucarii educative copii 2 ani 40 1,96 79 29
jucarii copii un an 40 1,16 77 29
jucarii interactive copii 2 ani 40 0,83 66 25
jucarii copii 12 ani 40 0,44 57 23
jucarii educative copii 2 ani 40 1,96 79 29
jucarii copii un an 40 1,16 77 29
jucarii plus bebelusi 40 0,9 73 36
jucarii educative bebe 40 1,96 71 35
jucarii educative copii 1 an 40 1,61 67 26
jucarii interactive copii 2 ani 40 0,83 66 25
jucarii plus ieftine 40 0,75 65 33
jucarii hape 40 0,46 62 37
jucarii gradinita 40 1,08 60 37
outlet jucarii 40 0,57 59 36
jucarii bebelusi noriel 40 0,44 58 31
jucarii copii 12 ani 40 0,44 57 23
jucarii mickey mouse ieftine 40 0,48 55 22
emag jucarii lego 40 0,34 51 29
jucarii lego friends 40 0,75 49 28
jucarii marvel 40 0,69 39 30
jucarii elc 40 0,92 30 27
mothercare jucarii 40 6 20
jucarii copii 3 ani emag 30 0,99 78 29
jucarii ieftine copii 5 ani 30 1,3 68 26
jucarii copii 2 ani baieti 30 1,15 68 26
jucarii copii 3 luni 30 1,44 59 23
jucarii copii 11 ani 30 0,55 56 22
jucarii copii online 30 0,9 23 20
jucarii copii olx 30 14 18
jucarii copii black friday 30 1 5
jucarii educative bebelusi 30 1,83 73 35
dragonul rosu jucarii copii 30 0,48 70 26
jucarii ieftine copii 5 ani 30 1,3 68 26
jucarii din lemn ieftine 30 0,52 59 23
jucarii dragonul rosu 30 0,6 45 27
e jucarii 30 0,67 24 26
jucarii copii 6-7 ani 20 0,78 92 33
jucarii pentru copii de 6 luni 20 0,97 79 29
jucarii copii 9-10 ani 20 0,64 77 29
jucarii copii 9 luni 20 0,69 77 29
jucarii copii de 1 an 20 1,2 76 28
jucarii copii 5 ani fete 20 1,95 73 27
jucarii copii engros 20 0,63 71 35
jucarii copii sub 1 an 20 1,21 71 27
jucarii copii 4 luni 20 0,62 67 26
jucarii copii second hand 20 0,28 65 25
jucarii copii 8-10 ani 20 0,63 64 25
jucarii copii 8 luni 20 0,93 62 24
jucarii copii 3-4 ani 20 2,06 57 23
emag jucarii copii 5 ani 20 0,17 50 21
angry birds transformers jucarii 20 0,69 36 16
jucarii copii peste 7 ani 10 1,38 100 36
jucarii copii set bucatarie 10 1,24 100 36
jucarii copii 6-8 ani 10 0,8 100 36
jucarii copii trenulete 10 0,79 100 44
jucarii pentru copii de 7 luni 10 0,61 100 36
jucarii copii 3 ani educative 10 100 36
vand jucarii copii 10 100 44
jucarii copii reducere 10 0,68 96 42
jucarii copii reduceri 10 0,68 96 42
jucarii copii 5-6 ani 10 1,08 95 34
jucarii copii 4-5 ani baieti 10 0,4 95 34
jucarii copii 5-7 ani 10 0,91 94 34
jucarii copii de 6 ani 10 1,15 93 33
jucarii pentru copii de 3-4 ani 10 0,83 92 33
jucarii copii lego 10 0,48 90 41
jucarii copii 14 ani 10 2,17 88 32
jucarii educative copii 5 ani 10 2,82 86 31
jucarii pentru copii de 9 luni 10 1,18 86 31
jucarii copii din lemn 10 0,7 86 31
jucarii copii 2-3 ani fete 10 1,71 86 31
jucarii copii 9 ani baieti 10 1,13 86 31
jucarii copii 8 ani fete 10 0,74 86 31
jucarii copii 2 ani jumate 10 86 31
jucarii copii de 3 ani 10 1,41 84 31
jucarii copii 3 ani fete 10 1,15 82 30
jucarii copii online ieftine 10 1,31 81 30
jucarii copii 0-3 luni 10 0,62 81 30
jucarii copii 0-1 an 10 0,93 79 29
jucarii copii 10 luni 10 0,97 79 29
jucarii copii 18 luni 10 0,75 79 29
jucarii copii 0-6 luni 10 1,27 78 29
jucarii copii de 10 ani 10 1,37 78 29
jucarii copii 7-8 ani 10 0,54 76 28
jucarii copii de 2 ani 10 1,06 76 28
jucarii copii 5 luni 10 0,63 74 28
jucarii copii 7 luni 10 0,93 73 27
jucarii pentru copii de 8 luni 10 1,33 71 27
jucarii pentru copii de 4 luni 10 0,57 71 27
jucarii copii chisinau 10 0,19 71 35
jucarii copii un an jumate 10 1,01 63 24
jucarii copii 13 ani 10 0,63 63 24
jucarii copii peste 1 an 10 61 24
jucarii copii ferma de animale 10 0,56 57 23
jucarie volan copii 10 57 31
jucarii copii de 7 ani 10 57 23
jucarii copii cluj 10 0,59 56 30
jucarii copii baieti 10 0,52 53 29
jucarii copii fete 10 0,59 51 29
emag jucarii copii 6 ani 10 0,61 50 21
jucarii pentru copii de 8-9 ani fete 10 0,5 45 19
jucarii copii caluti 10 1,68 43 26
jucarii copii constanta 10 43 26
jucarii copii brasov 10 0,35 29 22
jucarii copii lidl 10 29 22
jucarii copii carrefour 10 21 20
jucarii copii auchan 10 21 20
jucarii copii ikea 10 10 16
jucarii copii 2-3 ani baieti 10 1 5
jucarii copii 7 ani fete 10 1 5
Citeste si:  SEO si factorii de ranking Google pentru optimizarea unui site

Evident ca ne intereseaza volumele medii lunare de cautari, fie ele si orientative (de regula tool-urile furnizeaza o medie pe ultimele 12 luni). Dupa cum am mentionat, atunci cand optimizezi un magazin de jucarii sa nu abuzezi de cuvintele cheie selectate, mai ales daca au volume mari si au si un cost CPC ridicat, acestea fiind si cele ce vor fi targetate de (probabil) toti ceilalti concurenti care au acces la aceste date.

Recomandari privin cuvinte cheie si continut
Recomandari Google Search referitoare la cuvinte cheie si continut unic vs. duplicat – sursa screenshot Google Search Help SEO Starter Guide

Supraoptimizarea (keyword overoptimization) este considerata spam si este penalizata de motoarele de cautare si astfel risti sa nu mai beneficiezi de o afisare si o expunere mai buna in cautari. In cazurile extreme se poate ajunge chiar la scoaterea totala a unor pagini din magazin din paginile de cautari. Aceste cuvinte cheie ar putea sa  ocupe un procentaj mic din totalul textului tau (afisat in acea pagina), insa recomandarea preferata de catre Google (ne raportam la acesta intrucat el este si cel mai important motor de cautare) este ca aceste cuvinte si expresii cheie sa survina natural si nu sa fie inghesuite frecvent si fortat in continut pentru motoare, fara sa aiba sens pentru userii adevarati.

Vezi si:  Cum putem optimiza un magazin online de ceasuri

Unul dintre cele mai interesante aspecte il reprezinta originalitatea textului  (atentie la continutul duplicat, daca textele se afla si pe alte pagini sau pe alte site-uri au mai putine sanse sa fie scoase in fata in cautari) afisat in paginile din site, atat in paginile de categorii sau de subcategorii, dar – mai ales – informativitatea, calitatea si cantitatea textului si a materialelor informationale din pagina de produs!  Astfel ca dupa studiul de cuvinte si expresii cheie, vom atribui fiecarei pagini din site, fie aceasta una de categorie, de subcategorie sau de produs – una sau mai multe expresii cheie cu directa legatura si relevante pentru pagina respectiva.

Citeste si:  Optimizare (SEO) Magazine Online de Haine pentru Copii, Femei si Barbati

Odata stabilite expresiile si paginile de destinatie pentru fiecare cuvant, expresie sau grup de cuvinte si expresii, vom optimiza acele pagini in functie de expresiile stabilite. Astfel ca in pagina de landing vom adauga in etichetele meta expresiile pe care le targetam, incepand cu TITLE si apoi META DESCRIPTION. Eticheta META KEYWORDS este optionala, se pare ca GoogleTM nu mai tine cont de aceasta, insa alte motoare de cautare iau in considerare si acest camp, iar pentru Google poate fi un plus la densitatea de cuvinte cheie la nivel de cod, deci merita sa sacrificam cateva minute pentru cate cuvinte relevante, care sa se regaseasca in pagina!

Cum optimizam imaginile din magazin?

Apoi, trebuie sa avem imaginile optimizate, spre exemplu denumirile imaginilor vor fi -masinuta-rosie-pentru-copii-3-5-ani-telecomanda-20m.jpg, acestea avand si atributele ALT si TITLE completate corspunzator (putem avea spre exemplu ALT: masinuta pentru copii 3-5 ani cu telecomanda si TITLE: masinuta rosie din plastic 3-5 ani cu telecomanda 20 metri).

Imaginile trebuie sa aiba o rezolutie buna si o dimensiune decenta, astfel incat site-ul nostru (magazinul virtual in speta) in primul rand sa ofere informatii concrete si realistice despre produse  ce trebuiesc corelate cu informatiile text alaturate, iar in al doilea rand sa poata iesi si in cautarile pentru imagini – pentru a vedea exact dimensiunile si rezolutiile pe care trebuie sa le adoptam, efectuam cateva cautari pentru imagini si studiem imaginile din primele randuri rezultate.

Optimizarea legaturilor interne si externe

Legaturile din site vor fi optimizate, vom avea legaturi catre paginile principale din site (cu meniul si cu Breadcrumbs), dar vom avea si alte jucarii listate in rubrica inferioara denumita sugestiv: ”Utilizatorii au mai vazut si/au mai fost inteersati de:” si pot fi 6-10 produse din aceeasi categorie sau de la aceeasi firma.

Putem introduce (fara teama) legaturi si spre site-uri externe relevante (precum site-ul producatorului, linkuri catre pagini despre legislatia actuala in domeniu etc.). Linkurile trebuie sa aiba atributul TITLE completat (asemenator imaginilor – definesc si completeaza linkul), iar legaturile externe trebuie sa se deschida intr-o alta pagina (target=”_blank”), pentru ca utilizatorii sa nu paraseasca site-ul definitiv, ci doar sa se informeze, iar informatiile respective sa-i ajute sa ia o decizie favorabila (conversie).

De mentionat si link-ul obligatoriu – plasat de regula in footer / subsolul site-ului – catre ANPC – Autoritatea Nationala a Protectiei Conumatorului, dar si link-ul SOL.

Realizarea, optimizarea si auditarea SEO pentru o platforma de magazin online

Magazinele virtuale pot fi realizate avand la baza de regula o platforma (CMS) dedicata magazinelor online sau pot fi realizate custom, de la zero – caz in care vor deveni costisitoare. Astfel de platforme gata realizate iti pot pune online magazinul, fara nicio taxa sau contra unei sume de bani.

Pentru a beneficia de serviciile unei platforme dedicate magazinelor virtuale, trebuie sa cauti prin mai multe asftel de platforme pentru a o selecta pe cea mai potrivita pentru magazinul tau. Spre exemplu, eu am migrat de la oScommerce la Prestashop si asa am ramas, testand intre timp fara a ramane foarte impresionat si diverse variante inclusiv Magento sau WooCommerce (ultima fiind varianta de ecommerce a platformei WordPress) . Dupa analiza noastra, obtinand reviews si opinii din piata referitoare la avantaje si dezavantaje, ramane sa stabilim platforma potrivita, luand in considerare si eventuala dezvoltare a afacerii si extinderea gamai de produse in viitor, pentru a stabili resursele.

In acest punct vom putea sti ce tip de gazduire web vom cauta apoi si, de asemenea, stim si domeniul web pe care il vom lua (si numele magazinului). Este important hostingul care ne va asigura o parte din resursele necesare functionarii unui magazin web modern. Vom avea nevoie de securizare SSL, vom avea nevoie de optiunea Softacoulos din cPanel in cadrul careia gasim si putem instala diverse CMS-uri, vom avea nevoie sa stim cate adrese de email vom putea utiliza, cat spatiu avem pentru stocare informatii media (textele ocupand putin spatiu), ce trafic lunar avem asigurat, daca exista posbilitatea securizarii documentelor, daca putem avea acces la phpMyAdmin si la bazele noastre de date etc. dar si daca pe viitor vom putea face un upgrade convenabil odata cu dezvoltarea afacerii noastre online. Sau poate chiar sa optam pentru gazduire VPS. Apoi, dupa ce avem numele domeniului web, gazduirea si platforma va trebui sa gasim o tema adecvata.

Citeste si:  Cum sa Ajungi pe Prima Pagina in Google si in 2017, Noile Reguli SEO

Deci te poti informa si poti instala singur o platforma precum Prestashop, osCommerce, WordPress, Joomla sau chiar Magento, platforme cu un panou de administrare destul de simplu de utilizat de catre cineva care nu cunoaste programare si pentru care se gasesc diverse template-uri (teme) adecvate produselor prezentate.

In cazul in care dorim mai multe modificari aduse temei, avem in vedere ca platformele CMS populare au comunitati de developeri si utilizatori destul de dezvoltate, putem gasi raspunsuri pentru diverse probleme intampinate.

Sau – nu neaparat mai repede, dar posibil mai eficient – in care vrem mai multe modificari, putem apela la un specialist (agentie) pentru customizare si vom lua legatura cu oameni (agentii sau freelanceri) care lucreaza in domeniu – designeri, developeri sau programatori,  pentru a stabili toate detaliile de care este nevoie pentru a avea un magazin virtual functional si care arata asa cum ne dorim. Dupa ce vor fi stabilite detaliile, lucrurile vor deveni mult mai simple si vom avea o viziune si mai larga asupra multor aspecte din aceasta zona.


PrestaShop Logo - Platforma magazin virtual completa
PrestaShop Logo – Platforma magazin virtual completa Sursa foto: Wikimedia

Concept pentru magazinul tau, cu ajutorul unei platforme de magazine online

Odata ce iti vei muta magazinul pe o platforma de magazine online, vei putea sa dai o noua identitate site-ului tau.

Indiferent de produsele pe care le vei oferi spre vanzare, este important sa existe in staff una sau mai multe persoane specializate in marketing si vanzari care sa organizeze favorabil aranjarea si sa stabileasca prioritatile produselor si categoriilor in pagina, precum si cineva din zona de comercial care sa se ocupe de diverse oferte si promotii atractive.

Optimizarea unui magazin virtual si auditul SEO

Optimizarea si apoi partea de auditare SEO cuprind o serie de pasi dintr-un checklist, insa, in linii mari se pleaca de la urmatoarele aspecte ce trebuie respectate, ca fiind reguli de baza in realizarea magazinului si apoi auditarea sa:

  • URL-urile trebuie sa fie Search Engine Friendly (SEF), adica vor fi de forma magazinulmeuonline.ro/categorie-haine/subcategorie-haine-de-dama (cuvintele categorie si subcategorie nutrebuiesc incluse, e doar o exmplificare graitoare);
  • Etichetele META trebuiesc adaugate pentru fiecare pagina, iar pentru paginile de produs un programator poate face un template (daca vorbim de mii de produse in magazin). Eticheta TITLE va avea aprox. 60 caractere si va contine o expresie cheie principala, META DESCRIPTION va avea sun 150 caractere si va avea 1…3 expresii cheie cuprinse intr-o fraza care sa aiba si un inteles, cu un CALL-TO-ACTION atractiv, intrucat acestea apar in cautari si genereaza o rata de click mai mare;
  • Magazinul virtual trebuie sa aiba o viteza buna de incarcare, aceasta fiind si un factor de ranking in pozitionari cu precadere pentru varianta de mobil a magazinului;
  • Dupa aprilie 2015, toate site-urile ar trebui sa aiba si o versiune de mobil, fie subdomeniu m., fie design responsive (sau adaptive);
  • Datele structurate (ex. schema.org) pot ajuta la o indexare superioara, la cresterea in pozitionari si la o rata mai buna de click (CTR) – vezi aici daca le ai implementate:

Date structurate – Rich snippets: ratingul cu stelute (star rating), Beradcrumbs, Pret, Existenta produslui in stoc.
Date structurate – Rich snippets: ratingul cu stelute (star rating), Breadcrumbs, Pret, Existenta produslui in stoc.

  • Securizarea SSL (HTTPS) pe 2018 biti este un alt factor de incredere, securizare a datelor si de ranking in motoare;
  • Continutul adaugat – este bine sa fie continut propriu, original, consistent, atat text, cat si materiale video, imagini cat mai multe si la o calitate foarte buna (de asemenea, originalitatea e un plus si aici, avand in vedere existenta posibilitatii cautarilor dupa imagine si alte tipuri de informatii ce pot fi utile – prezentari, slide-uri;
  • Pagina de contact trebuie sa contina elemente clare despre administrator – firma, II sau PFA – precum adresa fizica, J, R, capital social, cont-banca, telefoane, adrese de email – reprezinta elemente in plus pentru a creste nivelul de credibilitate in fata utilizatorilor;
  • Linkul catre ANPC (http://www.anpc.gov.ro/) – de regula amplasat in footer, site-wide – este obligatoriu, de asemenea; aceleasi recomadari si pentru link-ul SOL (in subsol, site-wide – solutionarea litigiilor online: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO);
  • Rata de conversie este o alta problema intalnita in magazinele online (care este sub 2%), magazine care chiar daca au trafic, nu au vanzari si trebuie analizat unde se opresc acestia in procesul de cumparare, optimizand cosul de cumparaturi utilizand diverse tool-uri precum Google Analytics pentru A/B Testing in care putem realiza diverse optimizari sau alte unelte precum Hotjar sau CrazyEgg;
  • Navigarea trebuie sa fie una facila, de asemenea putand utiliza anumite tool-uri care ne ajuta sa imbunatatim experienta utilizatorilor precum ClickHeat sau Kissmetrics.

Vezi si Optimizare SEO pentru Magazine Online de Haine pentru Femei si Barbati

  • Promotiile, de ajutor in afacerile din mediul online

In mediul online, promotiile sunt ideale pentru a face un magazin virtual sa „infloreasca„, indiferent de platforma de magazine online aleasa.

Promotiile pot fi facute in fiecare saptamana, fie ca este vorba de aplicarea de anumite reduceri, fie ca este vorba de alte gaselnite. Ca, de exemplu, poate fi vorba despre vinderea a doua produse la pret de unul singur sau de acordarea unei anumite reduceri la cumpararea unui al doilea produs.

In ceea ce priveste cumparaturile online, produsele livrate iti vor fi trimise la domiciliu si, de obicei, ajung in cateva zile de la data efectuarii comenzilor.

Plata poate fi facuta prin intermediul cardului bancar, dar poate sa fie efectuata si in momentul in care soseste curierul si iti livreaza produsul cumparat. Totul depinde de alegerea pe care o faci.

Produsele cumparate de pe o platforma de magazine online pot fi returnate, in functie d epolitica de returnare pe care o are fiecare magazin in parte. Pentru unele produse achizitionate online nu exista insa politica de returnare. De aceea, trebuie sa fii sigur de alegerea facuta.

Lasă un răspuns