Optimizare SEO pentru magazine si afaceri online

SEO, Optimizare Online Magazine Virtuale Afaceri (Sursa Wikimedia)
Optimizare SEO pentru magazine si afaceri online
5 (100%) 8 votes

Ce inseamna Optimizarea seo pentru Motoarele de Cautare (Search Engine Optimization – SEO)?

De fapt, ce este optimizarea SEO ?

Optimizarea pentru motoarele de cautare (sau pe scurt SEO) este un proces de imbunatatire a pozitionarilor pentru diverse expresii in motoarele de cautare, obtinand astfel mai mult trafic web organic targetat si sanse mai mari de a creste conversiile. Exista conceptul popularizat in limba romana de optimizare SEO, acesta fiind un pleonasm, fiind mult mai corecte exprimari ca optimizare site sau optimizare web. Prin optimizarea site-ului practic acesta devine mai prietenos cu motoarele de cautare.

Motoarele de cautare la care ne raportam in acest proces sunt Google, Yahoo, Bing (si Yahoo), Yandex si altele, insa Google ramane de departe cel mai utilizat de catre cei care navigheaza si efectueaza diverse cautari online in Romania, deci cei mai multi potentiali vizitatori de aici ii putem atrage prin SEO.

Cum functioneaza un motor de cautare si optimizarea web?

In linii mari, fiecare motor de cautare are un algoritm care insumeaza sute sau chiar mii de parametri de ranking, astfel incat sa poata returna cele mai bune si cele mai relevante rezultate catre cel care a cautat o anumita expresie.

Motoarele isi trimit crawlerii sa indexeze intreg internetul, milioane de pagini noi lunar adaugandu-le in baza de date proprie si filtrandu-le la fiecare cautare efectuata de catre un utilizator, dupa un anumit algoritm in care se tine seama de continutul afisat, de etichete meta, de codul HTML si de multe alte aspecte relevante in procesul de optimizare seo.

Evident ca fiecare algoritm este patentat si tinut sub secret, insa cei ce fac optimizare SEO pentru site-uri incearca permanent sa descifreze algoritmii, unii dintre acesti factori ramanand constant: CONTINUTUL listat si INFORMATIA oferita. De regula, un update vine ca sa penalizeze anumite tehnici de promovare folosite in procesul de optimizare seo web (update-ul Google Penguin pentru offpage) de care se abuzeaza sau anumite practici (onpage – pentru care avem update-urile din seria Google Panda – sau offpage) care incalca termenii si conditiile motoarelor respective.

Website-urile sunt tratate diferit de catre motoarele de cautare, astfel un site care a suferit un proces de optimizare seo si se pozitioneaza foarte bine intr-un motor de cautare, poate fi altundeva in alt motor pentru aceeasi cautare!

SEO, Optimizare Online Magazine Virtuale Afaceri (Sursa Wikimedia)
SEO, Optimizare Online Magazine Virtuale Afaceri (Sursa Wikimedia)

Cum se indexeaza un site web nou de catre un motor ?

Un site web care inca nu are pagini indexate poate avea la indemana urmatoarele metode :

  • poate inscrie site-ul in zona de Webmasters Tools, putand urmari rapoartele de trafic si erorile sau cine transmite backlink-uri (legaturi de la alte site-uri), avand de regula optiunea de a transmite aici direct catre motor un sitemap.xml (harta site-ului in format XML), acesta urmand a indexa paginile siteului;
  • poate obtine un link (dofollow) de la un site indexat, motorul urmand a ajunge pe site-ul nostru urmand acel link

Acestea se pot aplica si pentru paginile noi din site, updatand sitemap-ul in format xml conform noii structuri de pagini interne si transmitand-o, fie punand catre acestea legaturi interne (din site-ul nostru) sau externe (din alte site-uri).

Daca nu te descurci cu aceste lucruri, poti angaja o agentie specializata care sa se ocupe exclusiv de aceste probleme legate de optimizare seo. Aici putem avea in vedere faptul ca agentia poate oferi servicii diverse de optimizare web, existand oameni specializati pe diverse lucruri, in comparatie cu un freelancer care poate acoperi doar in mica masura ceea ce este necesar de facut onpage si offpage pentru a obtine o optimizare seo de succes!

Persoana sau firma angajata va elabora un plan de promovare si optimizare seo si va face recomandari permanente astfel incat traficul sa creasca periodic, imbunatatind calitatea site-ului si pozitionarile in motoarele de cautare, si va oferi constant rapoarte si monitorizari. Este indicat ca specialistul SEO sa lucreze cu programatorul sau web designerul site-ului respectiv (care cunoaste in detaliu partea de cod) care va implementa specificatiile tehnice primite de la SEO.

Care este costul pentru serviciile de optimizare si ce preturi solicita cei care fac optimizare SEO ?

Aici lucurile difera de la specialist la specialist. Si de la agentie la agentie.

Fiecare site este unic si va avea o abordare customizata si – mai ales – un pret unic. 🙂

 

Q: Se pot oferi Garantii in urma procesului de optimizare SEO?

A: DA… si nu!

  • Garantia de a creste traficul prin optimizare (aplicarea tehnicilor corecte SEO onpage si/sau offpage), ce ar trebui sa o dea oricine ofera servicii de acest tip.
  • Aici se va tine cont si de o rata medie de conversie in magazinele online romanesti de aproximativ 2%.
  • Probabilitatea ca traficul sa fie mai mare la sfarsitul campaniei de optimizare se apropie de 100%, rezultate vazandu-se, de regula, chiar dupa prima luna!
  • Garantii SEO: nu se poate garanta prima pozitie sau prima pagina pentru anumite expresii, nimeni nu poate controla acest lucru!
  • Prin optimizare bine gandita si realizata siteul tau web va creste in top Google si va fi ferit de penalizarile Google!
Citeste si  Audit SEO - analiza gratuita a optimizarii site-ului Dvs. !

Ce este un Audit SEO si la ce ne ajuta acesta ? 

Un audit SEO are rolul de a sustine sau de a modifica strategia existenta de optimizare seo onpage si offpage.

Auditul (sau analiza SEO) ne poate releva probleme suficient de grave din cauza carora site-ul tau nu are un ranking bun in cautari, precum :

  • probleme de indexare sau de internal linking,
  • probleme de citire a materialelor multimedia,
  • probleme de caching,
  • deficiente la viteza de incarcare,
  • probleme la nivel de navigare,
  • imbunatatiri ce trebuiesc facute la varianta de dektop sau la varianta de mobil a site-ului,

in urma auditului se vor obtine recomandari si specificatii concrete pentru a obtine o optimizare a site-ului de la Homepage si pana la pagini de categorii, subcategorii sau pagina de produs sau serviciu.

Fara o optimizare de calitate, afacerea ta cu siguranta va pierde bani !

Afla acum care sunt problemele site-ului tau printr-un audit SEO gratuit!

 

Un mic ABC de termeni utilizati in Web, SEO sau SEM

Iata o lista de termeni foarte utilizati in aceasta zona de optimizare seo si ce reprezinta acestia, cat mai pe intelesul tuturor :

Above The Fold = Primul ecran, ceea ce se vede dintr-o pagina web fara a da scroll.

SEO = Search Engine Optimization = Optimizare seo = set de tehnici onpage si offpage ce au ca scop oferirea unei experiente de navigare web mai bune si cresterea numarului de vizitatori si – respectiv  – de clienti sau parteneri din motoarele de cautare.

SEM = Search Engine Marketing = Marketing in Motoarele de Cautare = Campanii care constau in optimizarea site-urilor (a landing page-urilor in special) si a unor tipuri diverse de anunturi care apar in motoarele de cautare, alaturi de rezulatele cautarilor organice (ex. in Google acest tip de promovare se numeste AdWords, iar anunturile apar de regula, de jur imprejurul rezultatelor organice/naturale).

SMO = Social Media Optimization = Ansamblu de tehnici aplicate in retelele de socializare pentru a obtine mai mult trafic.

SMM = Social Media Marketing = Anunturi (platite) care apar in retele de socializare (ex. in Facebook, Linkedin, Youtube etc.).

CTR = ClickTrough Rate = Rata de Click – raportul dintre numarul de click-uri date pe un link si numarul total de afisari al acelui link/site

AdWords = Anunturi si campanii de anunturi (platite) care sunt afisate in motorul Google si/sau in site-uri partenere.

NoFollow = este atributul pe care-l putem da unui link cu scopul ca acesta sa nu transfere PageRank (TradeMark Google) catre un alt site sau o alta pagina din site si este introdus in codul linkului cu urmatoarea sintaxa:

<a href=”https://emrzone.ro/optimizare-seo-site/optimizare-seo-magazine-si-afaceri-online/” rel=”nofollow”>Info utile despre SEO</a>

OnPage (SEO) = On Site = Set de tehnici care se aplica site-ului in procesul de optimizare seo;

OffPage (SEO) = Off Site = Set de tehnici care fac site-ul mai popular in retele de social media si in alte site-uri prin obtinere de reactii in site-uri de socializare, linkuri prin citarea continutului foarte bun sau campanii de anunturi platite;

Backlinks = Linkuri inapoi = Legaturi de la alte site-uri catre site-ul nostru / la care facem referire.

Link Building = Tehnici de optimizare onpage si/sau offpage prin care site-ul obtine backlink-uri (spre ex. site-ul se dezvolta si ofera informatie buna si des updatata, fapt care determina citarea lui prin linkuri de catre alte site-uri sau publicam un articol sau un comunicat de presa care ne va aduce si un link).

Landing Page = Pagina de „aterizare” = Pagina pe care vrem ca un vizitator/utlizator/client potential sa ajunga dintr-o alta locatie, aceasta fiind (sau trebuind sa fie) cel mai bine optimizata pagina.

Heading = Titlu sau subtitlu, in HTML exista titluri sau/si subtitluri notate cu H1, H2, H3, H4, H5 si H6 (h1 e cel mai mare, iar h6 e cel mai mic). Ex. utilzare:

Acesta este un titlu al paginii

Acesta este un subtitlu

 

SERPs = Search Engine Results Pages = Paginile de cautare din motoare returnate in urma unei interogari (ex. Google).

Google Analytics = Platforma de analiza a traficului web, ce poate avea rapoarte de trafic de o complexitate mica pana la rapoarte extrem de complicate, foarte segmentate si specifice. Poate contoriza surse

Google Webmasters Tools = Platforma de analiza a site-ului de catre proprietar sau webmasterul acestuia, in care obtine pozitionari pentru diverse expresii cheie, date de trafic, erori in paginile site-ului si recomandari, date despre indexare, despre sitemap.xml sau robots.txt, date despre backlinkuri, multe alte informatii utile.

Vezi aici mai multe definitii de termeni utilizati in Web/SEO.

Tehnici SEO la nivel Basic 

Ghid de OPTIMIZARE SEO pentru web siteul tau la nivel Basic – Tehnici SEO

Ce poti face in site-ul tau astfel incat sa poti creste traficul web ?

In Ghidul SEO publicat de Google in 2008 si apoi revizuit – actual disponibil doar online–  se face referire la cele mai bune practici de optimizare a unui site, precum si cum sa ai un site Google friendly, din care putem mentiona:

  • crearea de titluri unice si descriptive pentru fiecare pagina (tag-ul TITLE din HEAD),
  • realizarea unei meta descrieri (tag-ul meta Description din HEAD) care sa faca un rezumat al paginii intr-o propozitie sau doua,
  • crearea de URL-uri Search Engine Friendly si buna structuare a site-ului care sa-i dea usurinta in navigare prin Breadcrumbs si sitemap.xml si sitemap in format HTML,
  • oferirea de continut original si de calitate,
  • optimizarea imaginilor,
  • utilizarea de heading-uri (H1, H2, …H6) – titluri si subtitluri afisate in pagina cat mai descriptive,
  • utilizarea corecta a unui fisier de tip robots.txt,
  • atribuirea de rel=’’nofollow’’ pentru anumite linkuri – de exemplu cele din comentarii,
  • optimizarea versiunii de mobil a site-ului, modalitati de promovare a site-ului.
Citeste si  Optimizarea site-urilor pentru a fi mobile friendly e obligatorie pentru un site de succes

Concret, iata cateva modificari ce pot fi aplicate astfel incat rankingul pentru diverse expresii cheie sa creasca in cautari, acestea numindu-se optimizare SEO onpage sau SEO onsite:

  • Keywords – cuvinte si expresii cheie
    • Asigura-te ca site-ul tau se axeaza pe o nisa specifica si nu e un site mult prea generalist;
    • Asigura-te ca identifici cele mai bune si cele mai relevante cuvinte cheie, un ajutor important o reprezinta chiar Google printr-o unealta numita Google AdWords Keyword Tool (necesita cont) care ne furnizeaza o serie de date care ne ajuta sa ne facem o idee relativ la volumele lunare de cautari pentru diverse expresii cheie pe care am dori sa le targetam;
    • Pentru inceput este bine sa targetam expresii mai putin competitive si alcatuite din mai multe cuvinte (long tail keywords), expresii care aduc ceva mai putin trafic, dar au o rata mai buna de conversie;
    • Odata stabilite expresiile cheie pe care le targetam pentru fiecare pagina, vom avea grija sa le adaugam in elementele paginii precum TITLE, META DESCRIPTION, URL-ul paginii, in heading-uri (H1, H2 etc.), in linkuri si in continutul paginii, fara a exagera cu densitatea acestora.
  • Eticheta TITLE:
    • In general este indicat ca titlul paginii (din HEAD) sa includa si expresia principala targetata sau o varianta a acesteia;
    • Trebuie sa reprezinte o invitatie pe site, avand in vedere ca acesta apare in cautari;
    • Lungimea titlului trebuie pastrata in limita a 55 – 65 caractere (inclusiv spatii) pentru a fi afisat complet.
  • Eticheta Meta Description
    • Reprezentand o alta componenta importanta in site, descrierea are un impact suficient de mare in pozitionarile din cautari, incluzand si aici o expresie targetata;
    • Avand in vedere ca de regula descrierea meta apare si in cautarile Google, este bine ca si aceasta sa reprezinte o invitatie pe site (call-to-action), astfel incat sa obtinem o rata de click (CTR – Click Through rate) cat mai buna;
    • Trebuie sa spuna potentialilor vizitatori despre ce este site-ul;
    • Lungimea sa trebuie limitata la 145 – 160 caractere (inclusiv spatii) – chiar daca se depasesc cele 160 de caractere, se recomanda ca in primele 160 caractere sa fie si expresiile targetate!
  • Continutul paginii web
    • Content is the King! – a fost si este adevarata aceasta sintagma atat de utilizata, incat a devenit subapreciata  – continutul unei pagini este poate cel mai important factor de ranking Google sau Bing, astfel, cu cat continutul este mai relevant pentru o cautare, cu atat pagina respectiva va avea un ranking mai bun la acea cautare ;
    • Evident ca si expresiile cheie trebuiesc incluse in continutul paginii (avand atentie sa nu se depaseasca o anumita densitate ce poate atrage penalizari).
  • Structurare site, internal linking si sitemap in format HTML
    • Internal linking-ul este un factor important, structura site-ului determinand gradul de optimizare seo de regula piramidala ;
    • Utilizand expresii cheie descriptive si nu numai in aceste legaturi interne, vom spune motoarelor de cautare despre ce este pagina respectiva ;
    • Sitemapul in format HTML ajuta pe de o parte prin prisma internal linkingului si optimizarea legaturilor catre paginile relevante ale site-ului, cat si la indexarea paginilor noi de catre motoare, dar – mai ales – la orientarea mai rapida in site a vizitatorului.
  • Optimizarea imaginilor:
    • Atributul ALT pentru imagini este necesar prin faptul ca motoarele inca nu citesc textele din imagini, acestea asteptandu-se chiar sa gaseasca o mica descriere a imaginii in atributul ALT a etichetei IMAGE ;
    • Denumirea imaginilor trebuie sa fie cat mai descriptiva, este un factor general de optimizare seo onpage (denumirea unei imagini corecte: imagine-cu-descriere-si-denumire-seo-friendly.jpg)
    • Claritatea si dimensiunile imaginii pot fi de asemenea factori in cadrul reglajului fin al optimizarii imaginilor.
  • URL-urile
    • URL-urile trebuiesc construite astfel incat sa fie cat mai descriptive atat pentru utilizatori, cat si pentru motoare;
    • Este indicat ca acestea sa contina si expresii targetate prin pagina respectiva, ca si pagina de landing ;
    • Cuvintele trebuiesc despartite prin liniute/cratime (-), avand ca optiuni secundare underscore (_) sau plus (+) ;
    • Se evita utilizarea spatiilor, a literelor mari sau a caracterelor speciale, pentru a nu genera erorii in unele situatii (la anumite browsere, pentru site-uri gazduite pe anumite servere etc.).

Optimizare, promovare in social media, bloguri si forumuri

Practic, Tips&Tricks: Ce poti face pentru a creste ratele de conversie ?

Daca ai un magazin virtual sau un catalog online in care iti prezinti produse, servicii si oferte diverse si vanzarile nu sunt intotdeauna asa cum te asteptai initial sa fie, atunci urmatoarele cateva sfaturi te pot ajuta sa cresti vanzarile si arata cum poti beneficia de o serie de avntaje din mediul online.

  • Concentreaza-te pe partea de optimizare a site-ului pentru utilizatori

Unul dintre cele mai importante lucruri ce ajuta la cresterea numarului de vizitatori si de potentiali clienti este procesul de optimizare, asa cum este descris mai sus in linii mari, precum si de a realiza un magazin virtual prietenos cu motoarele de cautare, dar si cu utilizatorii sai.

Citeste si  Mic dictionar de termeni utilizati in web design si optimizare SEO

Proprietarii de afaceri sunt din ce in ce mai preocupati de acest aspect si – din fericire – acum exista o serie de tool-uricare exceleaza la partea de analiza si audit onpage si/sau offpage!

Cu un keyword research bine facut, se poate creste relativ usor pe o serie de expresii cheie targetate de tip “long tail” (expresii mai lungi, din 3-6 cuvinte) care, desi asigura un volum mai mic de trafic, vor arata un mare plus la partea de conversii!

  • Cu cat cautarea e mai generala, cu atat cresc sansele sa nu oferim ceea ce cauta vizitatorul.
  • Cu cat cautarea e mai specifica si mai rafinata, cu atat sansele ca acesta sa devina client cresc exponential

O unealta utila pentru research-ul de expresii cheie o reprezinta Keywordtool.io sau Ubersuggest, dupa ce clasicul Adword Keyword Tool a devenit Keyword Planner si se pare ca si-a cam scazut relevanta pentru cautarile organice, acesta din urma focusandu-se pe anunturile din campaniile platite (Pay per click).

  • Ofera descrieri unice si detaliate pentru produse

Acesta este mai mult decat un simplu aspect legat de optimizare seo, prin prisma faptului ca cei mai multi dintre detinatorii unui magazin online, inclusiv afiliati, vor prelua aceeasi descriere oferita de producator sau de furnizorul / importatorul principal, astfel ca va putea deveni o chestiune de penalizare pentru continut duplicat.

Este nevoie sa avem o descriere unica, informativa, bogata in detalii inclusiv de ordin tehnic, dar – mai ales – este important sa intram in pielea clientului si sa ne intrebam ce am vrea noi sa vedem daca vrem sa achizitionam ceva. Exact informatii de acest tip trebuie oferite, pentru ca vizitatorii sa aiba o imagine cat mai apropiata de realitate !

Desi vedem adeseori o propozitie sau doua ca reprezentand intreaga descriere a unui produs, proprietarii acestor magazine se bazeaza uneori prea mult pe intrebarile suplimentare pe care cred ca le vor adresa vizitatorii.

  • Imagini perfecte (de preferat si in 360 grade)

Imaginile prezentate de tine arata profesional? Sunt prezentate diverse unghiuri ale produselor, diverse variante de culori sau combinatii? Produsul este bine proportionat? Focusarea se face pe ceea ce trebuie?

Cereti feedback pentru imagini de la cunoscuti ! Realizati filmulete de prezentare, in care sa fie prezentate avantajele produselor, modul de utilizare si de ingrijire, lucruri ce vor ajuta la incheierea unei tranzactii si vor cantari in favoarea noastra!

  • Foloseste si beneficiaza de paginile de social-media, precum pagina de afaceri oferita de Facebook, Google+ sau Pinterest

Daca nu ati facut-o deja, setati o pagina de Facebook doar pentru afacerea voastra. Aceasta poate fi o pagina pentru fani a profilului nostru personal, sau o pagina separata total. Nu trebuie sa uitati ca  trebuie sa mentionati si adresa magazinului vostru, astfel incat putem avea clienti veniti chiar de pe pagina de Facebook.

Poate trece ceva timp pana ajungem sa construim o pagina cu multi fani, insa ideea e sa fim prezenti si aici, postand update-uri si noutati regulat. Aceasta este considerata a fi o alternativa la newsletterul traditional pe email (ex. MailAgent.ro).

O alta retea de socializare care a crescut foarte mult si care ofera profile personale, si pentru afaceri este Pinterest, unde trebuie sa ne focusam mai mult pe partea vizuala, fiind o retea ce se bazeaza pe continut grafic si imagini. Putem crea si distribui infografice, care pot fi transmise mai departe, cu conditia sa fie utile si sa ofere informatie buna.

  • Implica-te in comunitati

Fiind implicat intr-o comunitate, nu poate creste neaparat vanzarile, dar putem lega prietenii si obtine sfaturi sau sugestii importante in diverse situatii, de la cei care au trecut prin situatii similare, pot veni cu resurse, cu idei de dezvoltare de business.

In aceeasi idee, putem gasi bloguri din aceeasi nisa in care sa putem adauga un articol, cateva comentarii sau cu care putem stabili parteneriate, precum un banner sau de alta natura. In general, blogurile ofera si posibiliattea de adauga un link spre magazinul tau, astfel ca si de aici pot veni oameni interesati de produse. Nici aici nu trebuie sa exageram, in special cu comentariile, pentru a nu fi catalogati drept spammeri.

Desigur ca exista mult mai multe posibilitati de a avea un magazin virtual optimizat si cu un nivel ridicat de trafic, insa acestea sunt lucruri de baza, ce trebuie facute „by default”!

Pentru servicii de analiza sau consultanta specializata adecvata se poate apela la un expert SEO sau la o agentie dedicata acestor servicii, sau la free-lanceri cu un background .

Alte articole interesante:

Lasă un răspuns