Optimizarea unui magazin de flori sau unei florarii online pentru o afacere…infloritoare

optimizare magazin flori florarie
Optimizarea unui magazin de flori sau unei florarii online pentru o afacere…infloritoare
5 (100%) 6 votes

Un magazin online de succes are nevoie de optimizare web. De ce factori trebuie sa tii cont

Foarte multi afaceristi si-au mutat activitatea din centrele comerciale sau din spatiile special amenajate in lumea virtuala. Mai exact, pe internet, pe un site web de prezentare sau magazin virtual, de pilda.

Asta pentru ca totul e mai ieftin cand avem in vedere o serie de cheltuieli importante pentru un business cu vad precum chiria si utilitatile, iar potentialii clienti pot fi in numar cat mai mare online – practic, putand targeta un public la nivel national.
Asadar, pe internet gasesti magazine online care comercializeaza piese auto, imbracaminte, incaltaminte, electronice, electrocasnice si asa mai departe. Desi pare destul de usor, sa ai succes cu un magazin online de flori in special nu este atat de simplu. Din acest motiv este nevoie si de optimizarea magazinului online pentru ca acesta sa cunoasca un succes cat mai mare.

Pasii optimizarii florariei online

Optimizarea unui magazin online cu flori se face prin cativa pasi pe care e nevoie sa ii bifezi daca doresti sa ai rezultate cat mai bune si cresteri in cautari si – deci – de vizibilitate in motoarele de cautare.

Cuvinte cheie? Obligatoriu!
Este necesar sa stim ce cuvinte cheie vom foli, iar ideile generate initial le filtram in prealabil si prin cateva tool-uri de keyword research (vezi aici cum se pot genera si selecta cuvintele cheie prin keyword research).

Un exemplu dat ca susra de inspiratie pentru start este cel cu expresii si cuvinte cheie de mai jos care ne spune si despre valoarea de business a unei expresii, prin volumul lunar de cautari (media pe ultimele 12 luni realizata acum! evident ca in perioadele de varf vom avea alte volume si aceste volume necesita update periodic, intrucat pot aparea si disparea trenduri diverse), despre costurile per click in campanii de anunturi platite si despre competitia estimata pentru fiecare expresie la acest moment:

Keyword Nr. cautari (lunar) CPC (Cost per click, lei) Competitie [0=min, 1=max)
flori 40500 0.25 0.12
buchete de flori 18100 0.35 0.19
trandafiri 18100 0.1 0.18
orhidee 12100 0.12 0.01
flori de primavara 12100 0.15 0.1
aranjamente florale 8100 0.31 0.27
florarie 6600 0.59 0.12
lumanari botez 6600 0.12 0.63
crizanteme 6600 0.03 0.03
buchete flori 6600 0.33 0.25
lalele 5400 0.21 0.08
buchete mireasa 5400 0.2 0.15
flori de toamna 4400 0.05 0.09
lumanari nunta 4400 0.15 0.32
buchete de mireasa 3600 0.2 0.16
flori frumoase 3600 0.26 0.05
flori de apartament 3600 0.07 0.22
flori de gradina 3600 0.06 0.53
buchete de trandafiri 3600 0.3 0.31
florarie online 2900 0.96 0.87
flori online 2900 0.96 0.87
aranjamente 2400 0.13
flori artificiale 2400 0.14 0.74
plante de apartament 2400 0.07 0.4
aranjamente florale nunta 2400 0.26 0.43
poze flori 2400 0.43 0.01
buchete flori deosebite 1900 0.3 0.26
flori de camera 1900 0.12 0.24
aranjamente nunta 1900 0.2 0.31
buchete trandafiri 1900 0.33 0.41
flori de lux 1900 0.33 0.46
florarie bucuresti 1900 0.9 0.52
imagini flori 1900 0.21 0.02
cele mai frumoase flori 1600 0.07 0.05
trandafiri rosii 1600 0.27 0.23
jocuri cu flori 1600 0.45 0.08
flori de camp 1600 0.32 0.05
ghivece flori 1600 0.21 0.68
suport flori 1600 0.09 0.39
crini 1600 0.07 0.03
ambalaje flori 1600 0.04 0.33
florarie cluj 1600 0.66 0.33
flori buchete 1300 0.31 0.17
florarii iasi 1300 0.51 0.4
livrare flori bucuresti 1300 2.81 0.95
nume de flori 1300 0.06
flori la multi ani 1300 0.3 0.07
lumanari de nunta 1000 0.16 0.32
bulbi de flori 1000 0.08 0.81
flori in ghiveci 1000 0.15 0.34
flori de 8 martie 1000 0.04
flori superbe 1000 0.33 0.03
flori de soc 1000 0.12 0.01
buchete de flori pentru zi de nastere 1000 0.3 0.27
florarie brasov 1000 0.5 0.31
florarie timisoara 1000 0.32 0.22
plante ornamentale 880 0.17 0.72
lumanari cununie 880 0.16 0.34
flori la ghiveci 880 0.1 0.41
buchet cununie civila 880 0.21 0.22
buchete nasa 880 0.15 0.08
florarie online bucuresti 880 1.66 0.87
flori de mai 880
florarie sibiu 880 0.24 0.36
flori online bucuresti 880 1.66 0.87
buchet 720 0.33 0.12
flori de ghiveci 720 0.11 0.28
florarie constanta 720 0.68 0.54
flori ghiveci 720 0.11 0.32
tipuri de flori 720 0.1 0.13
livrare flori 720 1.17 0.82
aranjament floral 720 0.31 0.15
flori mov 720
flori perene 720 0.06 0.6
pamant de flori 720 0.1 0.4
flori 2018 720 0.01
flori albastre 720 0.07 0.02
flori imagini 720 0.3 0.03
flori in cutie 720 0.49 0.23
buchete flori poze 720 0.23 0.1
buchete cununie 590 0.24 0.34
aranjamente florale deosebite 590 0.3 0.29
seminte flori 590 0.17 0.72
flori aniversare 590 0.45 0.25
florarie oradea 590 0.51 0.37
florarie ploiesti 590 0.29 0.33
florarii galati 590 0.47 0.32
buchet lalele 590 0.35 0.21
florarie craiova 590 0.41 0.32
flori curgatoare 480 0.06 0.22
flori albe 480 0.14 0.02
buchete de flori de primavara 480 0.69 0.2
buchete de flori poze 480 0.27 0.03
buchet de mireasa 480 0.2 0.13
plante de interior 480 0.06 0.4
seminte de flori 480 0.14 0.74
buchete mireasa deosebite 480 0.16 0.16
flori galbene 480 0.07 0.02
buchete de trandafiri rosii 480 0.27 0.39
flori la cutie 480 0.43 0.23
flori sporul casei 480 0.03 0.1
florarie arad 480 0.26 0.38
flori en gros 390 0.15 0.24
poze buchete flori 390 0.36 0.03
buchete de flori aniversare 390 0.61 0.33
flori ornamentale 390 0.13 0.49
flori cataratoare 390 0.06 0.37
aranjamente masa nunta 390 0.21 0.17
aranjamente flori artificiale 390 0.16 0.54
flori apartament 390 0.08 0.16
flori primavara 390 0.12 0.05
buchete mireasa trandafiri 390 0.18 0.13
buchete de flori deosebite 390 0.36 0.17
flori exotice 390 0.07 0.1
flori de gradina perene 390 0.12 0.67
flori nemuritoare 390 0.08 0.07
flori poze 390 0.05 0.03
ambalaje flori online 390 0.08 0.29
buchete de lalele 390 0.49 0.16
florarie non stop 390 0.27 0.1
florarii bacau 390 0.43 0.28
lumanari nunta pret 320 0.18 0.36
flori trandafiri 320 0.26 0.3
buchete de flori frumoase 320 0.29 0.19
flori 8 martie 320 0.03
bulbi flori 320 0.06 0.71
aranjamente flori 320 0.46 0.19
aranjamente florale ieftine 320 0.27 0.54
aranjamente florale botez 320 0.24 0.53
plante apartament 320 0.14 0.14
imagini buchete flori 320 0.52 0.03
buchete flori aniversare 320 0.35 0.35
buchete de flori imagini 320 0.34 0.03
flori gradina 320 0.05 0.46
flori la domiciliu 320 2.01 0.75
buchet trandafiri rosii 320 0.35 0.45
trandafiri buchete 320 0.28 0.37
cos flori 320 0.8 0.13
aranjamente florale artificiale 320 0.23 0.63
flori origami 320 0.01 0.01
flori rare 320 0.03 0.06
flori de pus in piept 320 0.02 0.18
florarie non stop bucuresti 320 0.25 0.15
Citeste si  Optimizare si web design site de pensiune

Domeniu si URL-uri
Asadar, pe langa numele site-ului tau, care ar trebui sa aiba un nume cat mai simplu si la obiect si sa fie si usor de retinut (care sa contina si cuvinte principale ale afacerii, precum magazin si/sau flori si/sau florarie si/sau online sau alte combinatii si variante similare), cuvinte cheie care sa spuna mai multe utilizatorilor, dar si motoarelor de cautare, despre domeniul de activitate al acestuia.

Totodata, in paginile din interiorul site-ului poti insera in URL-uri diferite cuvinte cheie complementare specifice fiecarei pagini in parte. Spre exemplu, daca avem o categorie cu trandafiri, evident ca vom obtine un URL de forma www.magazinflorionlineromanesti.ro/trandafiri.

Daca exista si o subcategorie cu subtipuri ale categoriei, vom putea avea ca in exemplul urmator www.magazinflorionlineromanesti.ro/trandafiri-rosii, daca aceasta ar fi subcategoria.

Pagina de produs va fi de forma www.magazinflorionlineromanesti.ro/buchet-trandafiri-rosii-romanesti-de-primavara (exemplele sunt fictive si utilizate doar pentru intelegerea aplicarii in site).

Poti face categorii si subcategorii incluse in submeniuri, cu pagini ale caror URL-uri sa contina cuvinte si expresii cheie anterior analizate, identificate si stabilite.

Paginile de produse ar trebui sa aiba poze originale si proprii, in acest fel putand targeta si cautarile pentru imagini (in GoogleTM exista functia de cautare a imaginii si deci de depistare a imaginilor copiate si – de regula – motorul nu afiseaza continut duplicat sau copiat in cautari decat in situatii mai rare si in cazuri de relevanta ridicata). In plus, o buna optimizare cu atribute suplimentare precum ALT si TITLE ar putea contribui la cresterea nivelului de optimizare al paginii de produs respective.

Citeste si  Cat de importanta este gazduirea in optimizarea unui site ?

Se stabilesc perechile de expresii cheie si paginile de landing pe care sa le utilizam si sa le targetam in continuare, de regula paginile de categorii vor targeta cuvinte generale si mai competitive, pe cand cu paginile de produs vorm targeta expresii mai specifice de tip long tail (acestea din urma au dezavntajul unui volum mult mai mic de cautari, in schimb avantajul este ca putem avea rate de conversii mult mai ridicate).

Optimizare onpage
Acum ca stim ce targetam si cu ce pagini, vom incepe optimizarea paginilor respective.

ABC-ul SEO ne spune ca plecam de la etichete precum TITLE si META DESCRIPTION (putem adauga si cateva META KEYWORDS, de care celel mai multe motoare de cautare nu mai tin cont acum, insa pot avea un plus la capitolul densitate de cuvinte cheie la nivel de pagina).

Evident, continuam cu titlurile si subtitlurile paginilor si – mai important – continutul text, informatia principala, completata de imagini, prezentari sau materiale video.

Asadar, acestia sunt primii pasi pentru optimizarea magazinului online. Daca ii respecti poti astepta ca motoarele de cautare sa indexeze cat mai bine informatiile din site-ul tau si sa il arate cat mai sus in rezultatele cautarilor.

De asemenea, sunt foarte importante si opiniile clientilor, de aceea poti crea un spatiu in care acestia sa isi spuna parerile.

Poti chiar sa inviti clientii sa scrie mici povestioare legate de florile preferate. Sunt intodeauna lucruri interesante si frumoase de scris despre flori.

Optimizare florarie
Flori din gradina (Gradina Botanica Balcic)

Cum promovam si optimizam offpage un magazin online de flori?

O afacere online creste daca este bine promovata in acest mediu, in internet, iar o florarie online este o afacere frumoasa, dar care poate sa aduca si un profit bun, daca este promovata cum trebuie.

De aceea, este important sa te ocupi in primul rand de optimizarea onpage a magazinului de flori a florariei online.
Acest lucru se incepe de la conceptele SEO onpage de baza si se merge in timp pana la concepte mai avansate.
(SEO = Search Engine Optimization, Optimizare pentru motoarele de cautare).

TIP: Optimizand onpage foarte bine toate sau cat mai multe pagini din site, in cazul derularii unor campanii de anunturi platite AdWords Search sau Display, creste factorul de calitate care influenteaza direct costul per click, avand in acest fel costuri mai mici, cerintele pentru paid si organic search fiind similere.

De asemenea, poti sa folosesti mai multe grupe de cuvinte cheie identificate in prezentarile pe care le faci online, fie ca sunt materiale video, fie PPS-uri sau PDF-uri distribuite in diverse locatii online dedicate si cu metrici SEO valorosi, din care sa putem obtine mai multa expunere daca avem inserate brandul si site-ul nostru in aceste prezentari si descrieri, ele prin preluarea de catre bloguri si de alti publisheri vor ajuta la cresterea expunerii afacerii. In acest fel, mica afacere va deveni mai cunoscuta, iar numarul de clienti va creste continuu si constant.

Evident, este indicat sa analizam piata si sa ne alaizam competitia – cine sunt ei, ce fac si ce tragteaza? Concurenta poate fi o sursa de inspiratie pentru a adapta anumite concepte site-ului nostru si de verificare pentru a vedea cu ce putem veni in plus si ce avantaje avem fata de ceilalti.

Promovarea unui magazin de flori sau a unei florarii online, ce se mai poate face

Promovarea poate fi facuta si printr-o buna prezenta in retelele principale de socializare. In prezent, social media reprezinta una dintre cele mai bune metode de promovare si un canal de marketing demn de luat in considerare, mai ales ca numarul utilizatorilor a crescut exponential in ulrimii ani, direct proportional cu utilizatorii de internet din Romania (~12 milioane in iunie 2017) si cu avantul pe care internetul mobil in special l-a luat (60-70% din totalul utilizatorilor sunt online de pe dispozitive mobile).

Citeste si  Validarea codului W3C si importanta acesteia

SEO magazin flori

De aceea, daca ai o florarie online sau un magazin de flori este foarte bine sa incepi sa faci ceva promovare (la inceput free si apoi poate si o campanie de anunturi) pe orice retea de socializare pe care poti aduna grupuri de oameni interesati si pasionati de acest subiect precum Facebook, Google+, Twitter, chiar si Linkedin, dar mai ales Pinterest sau Instagram, aceste ultime doua retele bazate pe impactul vizual, deci imagini de calitate, interesante, atractive. Promovarea se poate face usor, mai ales prin intermediul social media. Pentru inceput este de ajuns sa faci o pagina business pe Facebook, Google+ si pe Pinterest pentru florarie – si intrarea in cateva grupuri de interes – aceasta putand fi o modalitate rapida de crestere a unei astfel de afaceri…infloritoare.

Frumusetea florilor naturale poate fi redata atat de bine in mediul online, prin folosirea unor poze de calitate. In astfel de situatii, cand trebuie sa promovezi o forarie cel mai important este sa lasi imaginile sa vorbeasca, deoarece florile sunt foarte frumoase.

Cum ziceam mai sus, de cand Google are functia de cautare imagini, unii specialisti SEO considera ca si imaginile au un rol in originalitatea paginii si in modul in care continutul intra intr-o zona de penalizare pentru duplicate content.

Astfel, oamenii vor afla mai multe lucruri despre afacerea ta si vor fi tentati sa cumpere, daca au de unde alege. Mai ales cand vine vorba despre florarii, ai atuuul de a putea posta poze foarte frumoase cu flori, in fiecare zi. O floare frumoasa este intotdeauna o incantare pentru privire, iar fotografiile cu flori sunt intotdeauna printre cele mai expresive.

Cand vrei sa promovezi online si sa optimizezi (SEO) o astfel de afacere, trebuie ca pagina sa fie vizibila si de pe telefonul mobil sau de pe tableta, sa poata sa fie accesata usor si sa se vada bine in diverse browsere si rezolutii.

Optimizarea si promovarea cu ajutorul unui blog

Poti sa creezi o zona dedicata unui blog, in care sa publici diverse articole si recomandari pe langa magazinul online de flori pe care sa promovezi produsele care se gasesc la florarie – si nu numai. Astfel poti posta nu neaparat in fiecare zi, dar de 2-3 ori pe saptamana cate o poza sau cate un text relevant sau sfaturi despre ingrijirea plantelor sau recomandari si idei de buchete si combinatii de flori adecvate pentru diverse ocazii. De asemenea, poti sa postezi informatii despre flori, curiozitati din lumea plantelor, in care sa utilizezi si cuvinte cheie anterior stabilite, care sa fie distribuite apoi si pe retelele proprii de social-media.

Este indicat sa faci trimiteri si catre produsele din magazin. Un sfat este sa nu faci exces folosind aceste cuvinte cheie, care ar trebui sa reprezinte ca si densitate undeva intre 1 si 3 la suta din tot textul. In caz contrar, motoarele de cautare ar putea bloca pagina pe motiv de spam, iar in acest fel nu va mai aparea in rezultatele motoarelor de cautare.

Optimizarea unui magazin de flori sau optimizarea unei florarii online mai poate fi externalizata, daca apelezi la o firma sau agentie specializata, la freelanceri sau specialisti si experti SEO. Persoanele de acolo stiu exact cum sa te ajute si cum sa te indrume in construirea si structurarea paginilor, astfel incat sa creasca constant numarul de accesari din motoarele de cautare.

O buna pozitionare in Google este doar una din caile spre succes. In momentul in care cineva va cauta detalii despre o florarie, cea pe care o detii tu va putea fi prima sau printre primele care va aparea in cautari. Insa ca sa ajungi aici este nevoie de multa munca, in optimizarea unui magazin este nevoie de timp si rabdare sa apara rezultatele dorite de catre client.

Alte articole interesante:

Lasă un răspuns