Optimizarea unui magazin online de biciclete si piese pentru biciclete

Optimizare magazne online de biciclete
Optimizarea unui magazin online de biciclete si piese pentru biciclete
5 (100%) 7 votes

Mersul pe bicicleta este din ce in ce mai popular in Romania. Oameni de toate varstele au inceput sa imbratiseze un stil de viata mai sanatos si prefera sa se deplaseze in oras pedaland. Din acest motiv, magazinele care comercializeaza biciclete cunosc cresteri importante de vanzari, iar afacerile sunt din ce in ce mai profitabile. Totusi, pentru a avea o astfel de afacere este destul de complicat avand in vedere ca spatiul de depozitare de care ai nevoie este unul destul de mare.

[Sursa foto: Wikimedia]. O alternativa o reprezinta deschiderea unui magazin online de biciclete. In acest mod nu mai esti nevoit sa inchiriezi un spatiu destul de mare pe care sa platesti o chirie proportionala si totodata, poti desfasura afacerea destul de usor. Pentru a avea mai mult succes este nevoie sa faci o optimizare a magazinului de biciclete. Aceasta optimizare se face urmarind niste pasi bine stabiliti inainte.

Cum incepem promovarea magazinului virtual de biciclete sau de piese de biciclete?

Se incepe de la numele site-ului, care ar trebui contina un cuvant cheie care are legatura cu bicicleta. Asta pentru ca cei care cauta sa cumpere o bicicleta online de cele mai multe ori caute folosind un motor de cautare.

Presupunem ca am rezolvat si cu platforma care poate fi una utilizabila gratuit sau cu plata – precum Prestashop, WordPress, Magento, Joomla, platforme customizate romanesti sau straine, la care utilizam o tema care sa faca magazinul sa arate asa cum ne dorim. Il si testam sa fie functional, dar si dpdv usability, totul sa fie in regula, inregistrarea sa fie rapida, elementele esentiale sa fie cat mai vizibile, procesul de adaugare in cos si de checkout merge foarte OK, tehnic site-ul este impecabil.

Citeste si  Optimizare site - Unelte gratuite SEO

Dupa ce au fost stabilite elementele prezente onsite, gandeste-te sa adaugi continut bun pe pagina de categorii, subcategorii si pagini de produs, asta inseamna ca trebuie sa scrii texte de descriere pentru produsele pe care le comercializezi, in acest epagini trebuiesc introduse materiale multimedia diverse – video, imagini, prezentari, detalii si materiale de tip PDF, materiale informative ce pot ajuta ca utilizatorul sa ia o decizie.

Stabileste care sunt cele mai populare produse si promoveaza prin articole editoriale. In aceste articole foloseste cuvinte cheie care sa aiba legatura cu shopping-ul online de biciclete. Nu abuza de aceste cuvinte daca nu vrei ca site-ul tau sa fie penalizat. Cuvintele cheie trebuie sa ocupe maxim 3% din tot textul pentru rezultate cat mai bune.

Cuvintele cheie si paginile de landing bine definite si imperecheate, continutul bun existent pe fiecare tip de pagina, o structura logica bine definita pentru fiecare tip de pagina, elemente informative de tip microdate sau microformate (testare aici Rich Snippets / Microformate), o viteza de incarcare buna (testeaza aici viteza site-ului tau), avem si varianta de mobil in regula (verifica aici daca mobile-ul e OK) si in principiu putem considera ca magazinul e bine optimizat onpage (poate fi utilizat si acest tool de analiza onpage).

Ramane sa raspandim vorba prin bloguri, forumuri, site-uri de profil asemenator sau de nisa, poate si ceva articole si comunicate de presa bine plasate, prin paginile de socializare oficiale (caci trebuie sa existe pagini oficiale de Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Youtube, Google+ si chiar si mai multe decat acestea).

Daca exista o varianta offline a site-ului, poate fi inscris si in diverse directoare de afaceri locale, utilizand adresa fizica, adresa de email si un numar de telefon.

Vezi si  OPTIMIZARE SITE SAU MAGAZIN CU ECHIPAMENTE, ACCESORII SI PIESE AUTO-MOTO

Citeste si  Chestionar SEO util la inceperea campaniei de optimizare a unui magazin online sau a unui site

Daca se doreste o campanie de promovare mai agresiva, se poate demara o campanie publicitara AdWords – PPC (publicitate platita, Pay Per Click).

Prin inscrierea site-ului in instrumente foarte utile oferite de Google™ precum Google Webmasters Tools sau Google Analytics putem observa cine da link-uri catre noi (backlinkuri), de unde ne vine traficul, pentru ce cautari ajung vizitatorii pe site, ce rata de respingere are site-ul (bounce rate) sau care este timpul mediu petrecut pe site si multe alte elemente si statistici ce ne vor ajuta sa imbunatatim permanent site-ul, navigarea si conversiile.

Google™ poate furniza pana la 90% din traficul unui site

Google este cel mai utilizat motor de cautare din acest colt de lume.

  • Tinand cont de faptul ca Google™ este cel mai folosit motor de cautare din Romania, este important ca site-ul pentru care ne dorim cresterea traficului sa ajunga – in primul rand – sa fie indexat in acest motor. Exista mai multe metode care te ajuta sa faci acest lucru.
  • In primul rand, ca sa ajungi ca acest motor de cautare sa indexeze site-ul trebuie sa ai continut de calitate.
  • Google™ poate furniza pana la 90% din traficul unui site, dar acea pagina de internet trebuie sa merite acest lucru. Acea pagina de internet trebuie sa contina informatii cat mai bine puse la punct, care sa fie utile. De exemplu, daca este vorba despre un site de turism, este indicat ca aeca pagina sa contina informatii interesante despre obiectivele turistice din tara, dar si din alte parti ale lumii.

Nisa noastra

  • In prezent, este important sa identifici cat mai corect nisa pe care sa o selectezi ca fiind necesara a fi dezvoltata si ca avand potential, sa ai un public tinta caruia sa i te adresesi si pe care sa il fidelizezi. Fidelizarea este foarte importanta, astfel ca Google™ sa poata sa iti furnizeze 90% din trafic, trebuie sa fii intr-adevar un site important, un site de calitate. Trebuie sa vii cu ceva diferit, sa iesi in evidenta, sa fii cu un pas inaintea concurentei.
Citeste si  Update PageRank Google Iunie 2011

 

  • Nisarea te face sa aduni trafic, caci multi din cei care vor intra pe un astfel de site sunt oameni care cunosc bine domeniul si sunt pasionatai (in cazul nostru de biciclete, de excursii sau plimbari prin oras sau pe munte etc.) si vor sa afle informatii noi. Iar noi persoane care vin la tine pe site vor aduce si alte persoane, caci il vor recomanda mai departe. Este ca atunci cand ai cumparat o pereche de pantofi de la un magazin care ti-a placut, apoi il recomanzi si altor persoane. De aceea este un lucru bun pe care il poti face.

 

  • Ca a fii bine indexat si sa ai un ranking bun in Google™, trebuie sa ai grija sa fii vizibil si pe dispozitivele mobile, pe tablete, pe smartphone, adica sa ai site-ul optimizat pentru mobil. Asta inseamna ca trebuie sa iti faci site-ul, din punct de vedere al design-ului, ca tot ce apare pe acesta sa poata sa fie vizibil si de pe o tableta sau de pe un telefon. Trebuie sa fie un site care sa arate bine, sa poata sa fie citit usor continutul acestuia.

Astfel ca daca reusesti sa respecti aceste simple indicatii, precum si altele detaliate din sectiunea de optimizare (SEO), vei incepe sa vezi o serie de rezultate pozitive in optimizarea magazinului online de biciclete, insa trebuie mentionat este ca rezultatele importante nu vor aparea imediat si este nevoie sa avem rabdare, sa studiem permanent concurenta si sa testam continuu.

Alte articole interesante:

Lasă un răspuns