Sfaturi pentru optimizarea unui magazin online de mobila

Optimizare pentru magazin online de mobilier
Sfaturi pentru optimizarea unui magazin online de mobila
5 (100%) 3 votes

Magazinele online de mobila sunt tot mai cautate deoarece mobilarea unei case sau a unui apartament inseamna zile intregi de vizite in magazine pentru a vedea toate optiunile, mai ales ca este vorba de o achizitie importanta.

Achizitionand mobila prin intermediul unui magazin online, clientul va economisi timp si efort. Numarul clientilor este dat atat de calitatea produselor si a serviciilor, dar si de investitia in optimizarea magazinului online de mobila.

Statisticile arata ca la nivelul anului 2015, un procent de 85% dintre internautii din Romania au facut cel putin o achizitie online. Privind aceste cifre, ne dam seama ca punerea pe picioare a unui magazin online va deveni, odata cu trecerea timpului, o afacere extrem e profitabila, in timp ce magazinele fizice isi vor pierde din influenta.

Ce putem face pentru a optimiza magzinul nostru virtual de mobilier?

Este o tendinta naturala a pietei pentru ca face achizitionarea unor obiecte absolut necesare extrem de usoara. Prin intermediul magazinelor online poti vedea de acasa sute de produse si poti compara preturi fara sa fii ingradit de un program de functionare sau sa trebuiasca sa te deplasezi pana la respectivul magazin. Totul a fost simplificat, astfel incat clientii isi pot alege cel mai potrivit produs pentru ei, iar in cateva zile il vor avea acasa.

Vreti sa cresteti traficul si vanzarile pentru magazinul dvs. de mobila online?
Verificati aici cat de bine este optimizat site-ul!

Cine sunt clientii nostri si ce cauta ei? Keyword research

Comportamentul cumparatorilor online este simplu, primul pas este – de regula – gasirea cu ajutorul motoarelor de cautare a produselor de care are nevoie.

Un pas pe care clientii il vor face va fi selectarea unui magazin dintre cele rezultate in urma cautarii. Aici intra in joc optimizarea magazinului online de mobila, deoarece de optimizare depinde pozitionarea site-ului in cautari. Cu cat este mai bine facuta, cu atat site-ul va fi mai sus, mai vizibili, si mai accesat de clienti. Cu alte cuvinte, optimizarea site-ului este de fapt o modalitate prin care magazinul se face cunoscut publicului, un aspect extrem de important in orice afacere.

Citeste si  Prima pagina Google - tinta oricarui optimizator

Potentialii clienti ai unui magazin online de mobila vor cauta pe Google expresii de genul „mobila” sau „mobilier„, sau vor cauta mai direct ceea ce-i intereseaza „mobilier living„, „mobila de bucatarie” sau alte expresii asemanatoare, in functie de produsul pe care il cauta.

Expresiile cautate sunt extrem de diversificate, putand avea sute de astfel de cuvinte cu mare cautare si care pot aduce trafic. Putem selecta expresii cu mobilier in functie de destinatia acestuia, precum pentru casa sau apartament, bar sau firma. Mobilierul de casa se mai poate imparti, de asemenea, in „mobila de baie”, „mobila de dormitor”, „mobilier de sufragerie” sau  „mobiler pentru hol„. Acestea, fiind cautari voluminoase, le putem pune in categorii distincte, obtinand deja o schita a structurarii magazinului.

Apoi, aceste tipuri de expresii merg si mai in adancime, fiind din ce in ce mai specifice, precum „biblioteca sufragerie„, „canapea sufragerie„, „canapea de hol„, „coltar sufragerie„, „masa de bucatarie„, „scaune de sufragerie„, „pat din lemn„, „cuier din lemn pentru hol„, „birou din lemn de cires/de nuc / de fag /din PAL / din MDF„, combinand orice tip de expresie legata de destinatia mobilierului respectiv, pana la caracteristicile sale), chiar si despre dimensiuni – ex. „masa mica/rotunda/patrata de sufragerie„, „masa inalta living room” etc.) si materialul din care piesa respectiva este realizata, putand atrage astfel pe site si vizitatori care au avut astfel de cautari specifice.


Stabilirea si optimizarea landing-page-urilor

Odata stabilit acest pas, adica lista cu expresii cheie totala si apoi lista cu expresii ce se potrivesc unei/unor anumite pagini, vom avea astfel landing-page-urile magazinului virtual optime pentru aceste cautari prin utilizarea expresiilor respective in etichetele meta (TITLE, META DESCRIPTION, META KEYWORDS), dar si in descrierea produsului vizbila utilizatorilor, in imaginile din pagina si in linkurile interne sau externe.

Citeste si  Crearea unui site web si ajungerea pe prima pagina Google

Este indicat sa avem in landing-page-uri si sa:

Review snipet (https://developers.google.com/search/docs/data-types/review)
Review snipet (https://developers.google.com/search/docs/data-types/review)
    • tinem cont ca esentiala este informatia listata in pagina, adica imaginile care trebuie sa fie cat mai multe si cat mai relevante, precum si continut text cat mai bogat si informativ, ajutand la decizia de cumparare si – deci – la o rata de conversie mai ridicata. Poate fi o idee buna alocarea unui buget pentru realizarea de materiale video proprii (pentru un canal de Youtube al firmei, spre exemplu) sau imagin proprii sau realizarea de imagini 3D.


 

  • incurajam review-urile utilizatorilor, acestea reprezinta un punct important si cantaresc din ce in ce mai mult in decizia de cumparare, dar ne si ajuta sa pastram doar acele produse de calitate si sa eliminam din oferta pe cele cu mai multe review-uri slabe. Mai mult, acestea rerezinta continut unic, original si informativ, care ajuta dpdv SEO mai ales daca descrierea produsului nostru se mai gaseste si pe multe alte site-uri.

Alte recomandari

    • Este necesar sa monitorizam permanent ceea ce se intampla la nivel de trafic si sa optimizam permanent diversi parametri. Astfel ca metricii referitori la trafic, landing pages, CTR, bounce-rate, timp in site, numar de pagini vizitate, sau chiar media cosului de cumparatri sau veniturile si tranzactiile ii putem analiza cu tool-uri precum Google Search Console si Google Analytics.
    • Este necesar ca magazinul sa fie accesat si de pe dispozitive mobile – telefoane, tablete, laptopuri etc. si trebuie sa ne asiguram ca site-ul este optimizat pentru dispozitive mobile si e  vizibil de pe acestea si din diverse browsere.
    • Daca exista si o locatie fizica a magazinului (o adresa a showroom-ului unde si poate fi vazuta mobila expusa online), trebuie sa listam magazinul in directoare locale, precum Google Local Business pentru a fi mai usor de reperat de catre clienti, obtinand si mai multe vizite astfel.
    • O campanie de Adwords este binevenita! Optimizand landing page-urile pentru SEO & useri, vom avea beneficii dpdv al unei eventuale campanii de anunturi, intrucat factorul de calitate de care se tine seama in calculul costului per click si al pozitionarilor in SERP va fi mai bun daca deja am facut acesti pasi si vom avea costuri mai mici. Putem testa, stabilind un buget zilnic de 50-70-100 lei, in functie de cat am vrea sa alocam. Este de retinut aici ca se plateste doar la click pe anunt si aici un user a ajuns la noi pe site. De asemenea, prin comparatie cu traficul organic (SEO), exista dezavantajul ca atunci cand nu mai platim, pierdem pozitiile anterioare (eventual bune) – spre exemplu avem acum in topul paginilor cu rezultatele din cautari pana la 4 anunturi platite.
    • Social-media: e recomandata o prezenta activa in canalele importante, spre exemplu o pagina de Facebook si una de Pinterest de firma sunt mai mult decat binevenite, precum si Instagram, mai ales daca se bazeaza totul pe vizual, imagini si/sau materiale video. Poate fi testata si aici o campanie de marketing sponsorizat, insa s-a constatat ca acestea ajuta mai mult la branding si mai putin la vanzari efective, dar merita incercat.
Citeste si  Cum se poate face promovarea unui magazin online

Dining table for two

  • Abonarea la noutati si la newslettere pentru vizitatori si clienti reprezinta un alt aspect important al unui magazin online care se respecta. Daca acestia se aboneaza, le vom oferi periodic informatii despre promotii si discount-uri diverse, produse noi, sau anumite avantaje (daca avem) sau tips&tricks.

Alte articole interesante:

Lasă un răspuns